رئیس دفتر سیاسی حماس در آستانه نشست مکه پیامی خطاب به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و مقامات کشورها فرستاد و خواستار اتخاذ موضعی واحد برای ترسیم نقشه راه با هدف پایان اشغالگری و مقابله با «معامله قرن» شد.

پیام‌ «اسماعیل هنیه» به سران کشورهای اسلامی در آستانه نشست مکه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، چهاردهمین نشست عادی سازمان همکاری‌های اسلامی دو روز دیگر (جمعه 31 می) در مکه برگزار می‌شود (+) و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در همین راستا پیام‌هایی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و مقامات کشورهای اسلامی فرستاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، هنیه در پیام‌های مذکور به چالش‌های کنونی مسأله فلسطین که حال و آینده آن را نابود می‌کند، پرداخت  و اعلام کرد: جانبداری آشکار دولت آمریکا و ایستادن در کنار دستورکارهای نژادپرستانه و مجرمانه، امروز با تیم سه‌گانه رئیس‌جمهور آمریکا یعنی «کوشنر-گرینبلات-فریدمن» شدت یافته است. (جرد کوشنر و جیسون گرینبلات مشاوران دونالد ترامپ و «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی هستند).

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، تیم آمریکا برای اجرایی کردن طرح‌هایش،‌ «نقش‌های مشکوکی» اجرا می‌کند که هدف آن نابودی مسأله فلسطین و ضربه به حقوق ملت فلسطین است.

هنیه از رؤسای کشورهای اسلامی درخواست کرد که در نشست مکه ، یک موضع واحد اسلامی برای ترسیم نقشه راه با هدف پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی اتخاذ شود.

وی همچنین خواستار تحرکات جدی ایرانی و اسلامی با هدف حمایت قدس، مسجدالاقصی، مقدسات اسلامی و مسیحی و مقابله با سیاست نژادپرستانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و سیاست‌ها برای یهودی‌سازی مقدسات اسلامی و آوارگی اجباری فلسطینی‌ها شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه بر اهمیت حمایت از ایستادگی فلسطینی‌ها بر سرزمین خود و نیز ممانعت از یورش‌های مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی شد.

هنیه بر مردود دانستن تمام پروژه‌های دولت آمریکا برای نابودی مسأله فلسطین از جمله «معامله قرن» تأکید کرد و درباره ضربه به حقوق ملت فلسطین هشدار داد.

وی گفت: حقوق، قابل مذاکره، چانه‌زنی یا واگذاری نیست و ملت فلسطین اجازه نخواهد داد این توطئه اجرایی شود و تمام گزینه‌هایش برای دفاع از سرزمین و مقدسات با تمام ابزارهای ممکن و تا نابودی اشغالگر روی میز است.

هنیه تأکید کرد، حق بازگشت آوارگان فلسطینی به روستاها و شهرهایشان، حقی غیر قابل تصرف است و باید از این حق طبیعی آنها دفاع شود.

رهبر حماس از رؤسای کشورهای اسلامی درخواست کرد در راستای پایان دادن به محاصره ظالمانه و تحمیل شده بر نوار غزه که وارد سیزدهمین سال خود شده، تلاش کنند و جلوی رنج بیش از دو میلیون فلسطینی را که دچار مرگ تدریجی در این منطقه شده‌اند، بگیرند.

وی از این مقامات درخواست کرد که به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حملات به ملت فلسطین و هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌دفاع از جمله زنان، کودکان و سالمندان هشدار دهند و تأکید کنند که مسئولیت کامل این حملات به عهده تل‌آویو است.

هنیه تأکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی دشمن مشترک و اول تمام امت اسلام است و تلاش‌ها برای بهبود چهره رژیم در سایه ادامه اشغالگری و جنایت علیه سرزمین و ملت فلسطین، تلاش‌هایی ناامیدانه است.

این مقام فلسطین در ادامه خواستار مردود اعلام کردن طرح‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد و به تحریم و منزوی کردن این رژیم در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و ورزشی فراخواند.

هنیه ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های امت اسلام برای مقابله با طرح‌های مشکوک که وحدت امت را هدف قرار گرفته، متحد شود و نشست مکه به صورت موفقیت‌آمیز برگزار شود.

سه شنبه (دیروز) «عبد الله بن یحیی المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، در مصاحبه به روزنامه «ایندیپندنت عربی»، نشست‌های فوق‌العاده مکه در آخر ماه مبارک رمضان را برای مقابله با رفتار ایران توصیف کرد (جزئیات بیشتر). 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.