دولت اسکاتلند امروز با انتشار لایحه‌ای، چارچوب قانونی برای همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را مشخص کرد.

اسکاتلند لایحه همه پرسی استقلال را منتشر کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دولت اسکاتلند امروز چهارشنبه لایحه‌ای را منتشر کرد که  چارچوب قانونی همه‌پرسی استقلال را مشخص می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «نیکولا استرجون» وزیر اول اسکاتلند در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «لایحه‌ای منتشر شده است که قوانینی را برای همه پرسی تعیین می‌کند که به مردم اسکاتلند اجازه می‌دهد تا به جای اینکه برگزیت به ما تحمیل شود، درباره آینده خودمان تصمیم بگیریم...»

دولت اسکاتلند هم اعلام کرد: «این لایحه شامل مقررات مربوط به تاریخ، سوال و دوره همه‌پرسی است که قانون ثانویه آن را تعیین میکند. پیش‌بینی شده است که برگزاری همه پرسی استقلال، پس از انتقال قدرت صورت گیرد و تضمین شود که چنین همه‌پرسی از لحاظ قانونی به چالش کشیده نخواهد شد.»

نخستین‌ همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا در سال ۲۰۱۴  با اختلاف کمی در آرا شکست خورد (جزئیات بیشتر) حامیان استقلال همچنان با برگزاری تظاهرات از استقلال اسکاتلند از بریتانیا حمایت می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

مشکلات به وجود آمده در مسیر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، فشارهای همه جانبه علیه لندن را افزایش داده است. استرجون پیش از این گفته بود تقلا و تلاش لندن در راستای ترسیم راهی برای برگزیت احتمال برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند را تقویت می‌کند. 

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ولز، ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما در این میان رای اکثریت مردم اسکاتلند به تنهایی، ماندن در اتحادیه اروپا بود.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.