وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، ‌روز جهانی قدس به پدیده‌ای جهانی و یک فرصت تبدیل شده تا همه حامیان مستضعفان به یاری مسأله برحق فلسطین بشتابند.

فیصل المقداد: روز قدس به فرصتی برای تمام حامیان فلسطین تبدیل شده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگویی با شبکه لبنانی «المنار» به بیان برخی مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه پرداخت. این گفت‌وگو در حاشیه سمیناری در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه به مناسبت روز قدس و پس از دیدار المقداد با «جواد ترک آبادی» سفیر ایران در سوریه  و نمایندگان تعدادی از گروه‌های فلسطینی انجام شد.

وی در خصوص روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس به عنوان روزی تاریخی که امام خمینی رضوان‌الله علیه آن را نام‌گذاری کرد، به پدیده‌ای جهانی و فرصتی برای  تمام کسانی تبدیل شده که می‌خواهند اعلام کنند در کنار یک مسأله بر حق ایستاده‌اند و قضیه مستضعفان را یاری می‌کنند.

المقداد افزود، انقلاب اسلامی ایران علیرغم تمام تهدیدات ناوگان‌ها و مداخلات خارجی در مسائل مهم منطقه همچنان پابرجاست و موضع حمایتی ایران از قدس و مسأله فلسطین دلیل این حضور شوم آمریکا و مزدورانش در منطقه است.

وی در راستای همزمان شدن آزادسازی جنوب لبنان در 25 می 2000 با روز جهانی قدس اعلام کرد: پیروزی مقاومت در لبنان درواقع یک پیروزی برای سوریه و جمهوری اسلامی ایران است همانطور که پیروزی برای تمام آزادگان در سرتاسر جهان است؛ بر پایه همین پیروزی، پیروزی‌های آینده در جولان اشغالی سوریه و آزادسازی فلسطین را به خواست خدا رقم خواهیم زد.

المقداد در ادامه به ادلب پرداخت و گفت، نباید هیچ نگرانی درباره آزادسازی ادلب وجود داشته باشد، این آزادسازی حتمی است و تنها موضوع زمان مطرح است.

وزیر خارجه سوریه گفت: ما در راستای انتخاب بهترین زمان برای این پیروزی کار می‌کنیم، ادلب نیز مانند درعا، قنیطره، حومه دمشق و دیگر نقاط سوریه آزاد خواهد شد؛ ما نسبت به نزدیک شد این روز تاریخی و آزاد شدن هر ذره از خاک جمهوری عربی سوریه بسیار خوش‌بین هستیم.

فیصل المقداد ادامه داد: ترکیه باید بداند زمانی که تصمیم درباره این بخش ارزشمند از سوریه گرفته شود، لحظه‌ای (در این منطقه) باقی نخواهد ماند. این سرزمین با صلح یا جنگ آزاد خواهد شود و ترکیه باید این صحبت را بفهمد. حمایت  ترکیه از تروریسم بویژه جبهه‌النصره آشکار شده است، ترکیه بسیار تلاش کرده این موضوع را پنهان کند اما اقدامات و ائتلاف‌های این کشور، رسوایش کرده است. ما به پیروزی ایمان داریم؛ مبارزه ما علیه تروریسم و حامیان تروریسم است همان کاری که اردوغان انجام می‌دهد (از تروریسم حمایت می‌کند).

استان ادلب و بخشی از شمال استان حماه آخرین منطقه تحت تسلط تروریست‌های سوری است و این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.

هفته جاری اعلام شد، ترکیه همزمان با تشدید درگیری‌ها در استان ادلب و حماه میان تروریست‌ها با ارتش سوریه، چندین کاروان سلاح برای تروریست‌های جبهةالنصره ارسال کرده است (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.