رضا رحمانــی، وزیر صنعت از عرضه خودروهای کف پارکینگ به بــازار خبر داد و ابراز خشنودی کرد که این عرضه می تواند منجر به کاهش قیمت ها شود.

آیا عرضه ۵۰ هزار خودرو موجب کاهش قیمت ها می شود؟

 رضا رحمانــی، وزیر صنعت از عرضه خودروهای کف پارکینگ به بــازار خبر داد و ابراز خشنودی کرد که این عرضه می تواند منجر به کاهش قیمت ها شود.

 با این حال نگاهی به عرضه های پیش از این، نشانگر هجوم دلالان به سایت های ثبت نام و در نهایت عدم دسترسی مصرف کننــده واقعی به این خودروهاســت.

 اینک سؤال اینجاســت که بهترین مدل برای عرضــه خودرو به منظور دسترســی قطعی تر مصرف کننده چه خواهد بود؟ افزایش ریســک دلالــی به وســیله مالیات بر عایدی ســرمایه، اخذ مالیات ســنگین از محــل انتقال و فــروش خــودرو پیش از ۵ ســال و همچنین اســتفاده از شــماره ملی برای واگــذاری، جزو راهکارهایی اســت که از سوی کارشناســان مطرح می شود.

 سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشــندگان خودرو در این بــاره به خبرنگار مــا می گوید: اعلام شرکت سایپا مبنی بر عرضه ۵۰ هزار دستگاه محصول این شرکت به صورت طرح اینترنتی و پیش فروش خــودرو با هدف تنظیم بازار و اعلام خریداری با یک کد ملی برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی دلالی را نمی توان راهکاری مناسب و قطعی عنوان کرد، چرا که برخی از دفاتر شهرستان ها در ازای پرداخت ۵۰  یا ۱۰۰ هــزار تومان، از کارت ملی مردم برای خریدهای این‌چنینی به نفع خود استفاده می کنند، بنابراین این راهکار، مُسکنی کوتاه مدت و ناکارآمد است.

مؤتمنی درباره حضور دلالان در ثبــت نام هــای اینترنتی خودرو می گوید: از ابتدا ثبت نام های اینترنتی خرید خودرو در دســت دلالان قرار داشته، به این معنا که کمتر خریدار واقعی با ثبت نام اقدام به خرید خودرو کرده است، بنابراین ثبت نام خودرو به عنوان شغل درآمدزای دوم یا حتی شــغل اول، در افزایش قیمت بــازار خودرو بســیار تأثیرگذار بوده و ســودهای کلانی را نصیب ثبت نام کنندگان کرده اســت. وی در نهایــت عرضه ۵۰ هزار خودرو را به دلیل کم کردن تقاضا سبب کاهش قیمت می داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.