بلند قامتان کشورمان از فردا در مسیر تازه‌ای قرار می‌گیرند که می‌تواند منتهی به ظهور و بروز نسلی جدید در والیبالی باشد که اکنون دنیا روی آن حساب ویژه‌ای می‌کند.

نبرد با ارتش‌های ترمیم شده

جواد رستم‌زاده/

بلند قامتان کشورمان از فردا در مسیر تازه‌ای قرار می‌گیرند که می‌تواند منتهی به ظهور و بروز نسلی جدید در والیبالی باشد که اکنون دنیا روی آن حساب ویژهای می‌کند. کولاکوویچ اصلاً با هدف همین تغییر نسل وارد ایران شد و حالا زمان آغاز این مأموریت است. بازی با ایتالیا در لیگ ملت‌های دنیا احتمالاً چهره ای جدید از تیم ملی پیش روی ما ترسیم خواهد کرد. تمرینات مردان کولاکوویچ نشان می‌داد که او سعی دارد تا خیلی محتاط ترکیب تیم ملی را دچار دگردیسی کند. او به یکباره تیم ملی را از باتجربه‌ها خالی نکرد و با فراخوانی لژیونرها به تمرینات در روزهای آخر علاوه بر ایجاد رقابت در تیمش با تجربه تیم ملی را هم حفظ کرد.

*پاشنه آشیل

با اینکه تمرینات تیم ملی خیلی منظم و خوب جلو رفت اما تیم ملی با مشکل حاد نبود بازی‌های تدارکاتی روبه رو شد که باعث نگرانی همه شده است. به طور حتم اگر بازی‌های دوستانه مناسبی داشتیم، شاید بازیکنان به شرایط بهتری می‌رسیدند. شرایط تمرین با مسابقه متفاوت است و اگر بازیکنان شرایط بازی را قبل از تورنمنت تجربه می‌کردند - بخصوص در این تغییر نسل - از نظر روانی و جسمی در وضعیت مطلوب‌تری پا به مسابقات و البته رویاروی با تیم ایتالیا در نخستین گام می‌گذاشتند.

*ایتالیا، ایتالیا

ایتالیا به هر حال ایتالیاست، ممکن است چند بازیکن را هم در اختیار نداشته باشد اما نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت. یادمان نرود که در تورنمنت‌های کش دار تیم‌ها شرایط متفاوتی دارند و ما نباید به این فکر کنیم که فلان تیم ممکن است یکی دو بازیکن اصلی را در اختیار نداشته باشد. بازیکنان با تجربه ما می‌دانند که باید دیدگاه حرفه‌ای برای هر بازی داشته باشند و جوان‌ترها هم باید بدانند جلو هر تیمی باید 100درصد بجنگند تا بهترین عملکرد را ارائه دهند. ایران در لیگ ملت‌های سال گذشته با هفت برد و هشت باخت در رده ۱۰ رنکینگ مسابقات قرار گرفت و ایتالیا با هشت برد و ۷هفت باخت دو پله بالاتر از ایران قرار داشت.

در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال ایتالیا با ۲۶۶ امتیاز در رده سوم و ایران با ۱۳۷ امتیاز در رده هشتم قرار دارند.

*توقعات معقول

با توجه به شرایط تیم ملی، تغییر چهره حریفان و البته فاصله مسافتی که باید برای برگزاری بازی‌های تیم ملی طی کند باید توقعات معقولی از تیم ملی داشته باشیم. امسال هدف اکثر تیم‌ها مثل تیم ما بیشتر روی حضور در المپیک است. اکثر تیم‌ها دنبال بیشترین بهره برداری از این مسابقات برای محک زدن خود هستند. هیچ کس از برد بدش نمی‌آید اما باید جمیع شرایط را در نظر بگیریم و سطح انتظارات متناسبی از تیم داشته باشیم.

*برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال

بازی اول: ایران - ایتالیا، جمعه ۱۰ خرداد ساعت ۱۲:۳۰

بازی دوم: ایران - چین، شنبه ۱۱ خرداد  ساعت ۱۶:۳۰

بازی سوم: ایران - آلمان، یکشنبه ۱۲ خرداد  ساعت ۱۲:۳۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.