پروانه معصومی، بازیگر پیشکسوت کشورمان با بیان اینکه وضعیت بازیگران زن در سینما خوب نیست، اظهار داشت: جای تعجب است که چطور یکی این‌قدر بد بازی می‌کند ولی نقش مهمی را به او می‌دهند؛ دلیل این، جز رابطه یا توصیه شدن از سوی تهیه‌کننده یا دوست و آشنا نمی‌تواند باشد.

سینما مثل اتاقک شیشه‌ای است

او درباره وضعیت بازیگران زن در سینمای ایران به خبرنگار ما گفت: شاید چهره یکی خوب باشد ولی آن‌قدر بیان ضعیفی داشته باشد که کلامی از حرف‌هایش را متوجه نشوید؛ ورود این افراد به عرصه سینما با رابطه است؛ این مسائل به سینما صدمه می‌زند.

وی افزود: یکی از دوستانم که کارگردان جوانی است، می‌گفت دلم نمی خواهد در این سینما کار کنم. وقتی آنچه را در سینما اتفاق می‌افتد می‌بینم، از کار کردن دلزده می‌شوم.

معصومی عنوان کرد: جدا از بازیگران زن درجه یک و خوبی که داریم، به طوری‌که بازی‌هایشان در فیلم و سریال‌ها برای من کلاس درس است تا از آن‌ها یاد بگیرم، برخی با رابطه وارد سینما شده‌اند. به یاد دارم چند سال از انقلاب گذشته بود و در مصاحبه‌ای، خبرنگاری از من پرسید، اگر دختر داشتید در شرایط پیش از  انقلاب، اجازه می‌دادید که وارد عرصه سینما شود و فیلم بازی کند که گفتم نه، ولی اکنون (پس از پیروزی انقلاب) می‌گویم برود. اگر امروز این را از من بپرسند، می‌گویم که اصلاً نمی‌گذارم پایش را در عرصه سینما بگذارد، چون همه چیز رابطه‌ای شده است.

این بازیگر با بیان اینکه ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم که زنان در ظاهر و نوع پوشش باید حداقل‌های عرفی و شرعی را رعایت کنند، گفت: سینما مثل اتاقک شیشه ای است، از همه طرف دیده می‌شویم، پس نمی‌توانیم هر کاری دلمان خواست انجام دهیم و جوری باشیم که مورد تأیید جامعه نیست.

وی افزود: خانمی که نقش یک دختر چادری مذهبی را بازی می‌کند ولی در زندگی شخصی‌اش غیر از این است، دلش می‌خواهد در فضای مجازی فریاد بزند که من غیر این هستم و آن دختر چادر مذهبی نیستم؛ خب این‌ها خوب نیست. درست است که نقش‌ات را در فیلم خوب بازی کردی، ولی نیازی به فریاد زدن نیست که بگویی من آن دختر آفتاب مهتاب ندیده توی فیلم نیستم و خیلی آزادم.  برای من جای تعجب است که چرا چنین کاری می‌کنند در حالی‌که ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.