خراسان شمالی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: حلقه اتصال بین مجموعه های فعال در مناطق حاشیه ای باید برقرار شود.

حلقه اتصال بین مجموعه های فعال در مناطق حاشیه ای برقرار شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی در اولین نشست کار گروه ارتقاء وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان در سالجاری اظهار داشت: دفاتر تسهیل گری، سازمان بازآفرینی، کانون مساجد و پایگاه های بسیج فعال در مناطق حاشیه ای هر کدام به صورت بخشی کار می کنند.

حیاتی با تاکید بر بازسازی بین حلقه های مفقوده ادامه داد: دفاتر تسهیل گری مشکلات اجتماعی خانواده ها را با جزئیات می دانند و دیگر بخش ها می توانند از اطلاعات این دفاتر برای بررسی آسیب های اجتماعی مناطق بهره مند شوند.

وی مطرح کرد: باید با ایجاد سازوکاری مشخص تمامی حلقه ها وصل شوند و از موازی کاری پرهیز شود و با کسب اطلاعات دقیق و برنامه ریزی در زمینه توانمندسازی مناطق حاشیه ای گام برداریم.

حیاتی تاکید کرد: گزارشات سازمان های مردم نهاد باید کامل شود و با مراجعه به دستگاه های اجرایی اطلاعات میدانی به دست آمده را در اختیار آنان قرار دهند و ارتباطشان با دستگاه های اجرایی روز به روز تقویت شود.

حیاتی خاطر نشان کرد: در زمینه بازآفرینی خواستارم تعریف پروژه ها و تخصیص اعتبارات در این حوزه بر اساس نیازهایی باشد که توسط دفاتر تسهیل گری احصاء شده است.

وی تصریح کرد: صدا و سیمای استان برای تهیه برنامه به مناطق حاشیه ای برود و زمینه را برای حضور دستگاه های اجرایی در این مناطق فراهم کند و اقدامات انجام شده توسط دولت در این مناطق را اطلاع رسانی کند.

حیاتی در پایان سخنان خود اشاره داشت: این کارگروه ذیل ستاد بازآفرینی استان است و  دستگاه های اجرایی عضو کارگروه در قالب ارتقاء امنیت اجتماعی برنامه های خود را ارائه دهند تا در ستاد استانی تشریح شود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.