افزایش تعرفه ورودی مجموعه شهربازی پارک ملت مشهد در ماه‌های اخیر موجب گلایه بسیاری از شهروندان شده است، چرا که منتقدان معتقدند پرداخت ۳۰ هزار تومان ورودی با یک خانواده سه یا چهار نفره در وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه هزینه زیادی است.

«شهربازی» برای «ملّت» گران شد

یک شهروند مشهدی در این باره می‌گوید: افراد زیادی مانند من کارمند هستند و درآمد مشخصی دارند و سالی یک یا دوبار بچه‌های خود را به شهربازی یا مجموعه‌های تفریحی می‌برند. حالا تصور کنید اگر قرار باشد مانند گذشته به اتفاق تمام اعضای خانواده به این محل بیاییم، باید حدود۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم.

احمدیان می‌افزاید: با وضعیت موجود باید والدین کودکان و نوجوانان وارد این محل نشوند چون اکثر آن‌ها از وسایل بازی استفاده نمی‌کنند ولی باید برای ورود پول بدهند که غیرمعمول است. یک بازنشسته دیگر می‌گوید: بهتر است مبلغ ورودی در حد متعادل باشد و هر کس از وسایل استفاده کرد هزینه جداگانه پرداخت کند نه اینکه مبلغ گزافی بگیرند و بگویند مجاز به استفاده از چند وسیله هستید، این به گونه‌ای فروش اجباری است و حقوق شهروندان پایمال می‌شود.

یکی از شهروندان دیگر هم می‌گوید: از هفته آینده که مدارس تعطیل می‌شوند سرگرمی بچه‌ها چیزی جز شهربازی نیست و تنها خانواده‌های متمول می‌توانند برای اوقات فراغت بچه‌های خود به شهربازی بروند. بیشتر افراد جامعه باید از همین اماکن عمومی استفاده کنند و با این روند دیگر قادر به پرداخت ماهانه چند صد هزار تومان برای رفتن به شهربازی نیستیم.

 اصلاح تعرفه ۳۰ هزار تومانی در کمیسیون اقتصادی شورای شهر

آنچه گفته شد تعدادی از گلایه‌های شهروندان از افزایش تعرفه ورودی به شهربازی پارک ملت است؛ بنابراین با توجه به آخرین اظهارنظرهای مدیران شهری، به سراغ یکی از اعضای شورای شهر رفتیم  تا از آخرین تصمیمات در این باره اطلاع پیدا کنیم. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: تعرفه ۳۰هزار تومانی در نظر گرفته شده برای ورودی مجموعه شهربازی پارک ملت به منظور اصلاح در کمیسیون اقتصادی شورای شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حاجیان شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: پس از اعمال تغییرات در مبلغ ورودی این مجموعه، موضوع به لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار گرفت و حتی شهردار مشهد بازدیدی میدانی از محل داشت اما در کلان ماجرا تخلفی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با این حال انتقادات مطرح شده از سوی بنده به خاطر تناسب قدرت مالی عموم مردم مشهد و حتی مسافران این شهر با قیمت تعیین شده ۳۰ هزار تومان است اما آنچه مسلم است متن قرارداد اولیه سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار چنین اجازه‌ای داده است که به دنبال تعدیل موضوع هستیم.

 دریافت مجوز ۳۰ هزار تومانی از سازمان صمت

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون خدمات شهری یا معاونت خدمات شهری شهرداری دخالتی در تعیین تعرفه اخیر داشته است یا خیر، اظهارداشت: سال گذشته فهرست قیمت‌های جدید از سوی سرمایه‌گذار مجموعه به شهرداری ارائه شد اما به دلیل مخالفت با مبالغ تعیین شده موفق به اخذ مجوز نشد ولی گویا از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام و مجوز قیمت‌های جدید را اخذ کرده است.

حاجیان شهری گفت: پس از مصاحبه بنده در اوایل سال جاری و انتقاد از تعرفه‌های جدید، یکی از مدیران این مجموعه در تماس تلفنی با من مدعی شد که از افراد مسن و کودکان تعرفه ورودی گرفته نمی‌شود ولی با تمام این اوصاف مسافران شهر مشهد هزینه قابل توجهی برای ورود به این محل پرداخت می‌کنند که باید چاره‌اندیشی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد افزود: به منظور بررسی فنی موضوع مقرر شد تا این مسئله در کمیسیون اقتصادی شورای شهر مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و اصلاحاتی با در نظر گرفتن نفع عمومی در قرارداد اولیه صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد تا پیش از آغاز تعطیلات تابستانه این موضوع به سرانجام برسد. بر همین اساس باید منتظر اخبار مربوط در روزهای آینده باشیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.