همدان - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان بعد از ظهرچهارشنبه درجلسه هماهنگی اجرای سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای تیرماه آغازمی شود.

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای تیرماه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،دکتر رشید حیدری مقدم بعد از ظهرچهارشنبه درجلسه هماهنگی اجرای سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: این طرح از اول تیرماه در شهرستان همدان و از روز نهم تیرماه در سایر شهرستان های استان آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان هر ساله با همکاری دو وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود.

وی افزود: دریافت فرم تکمیل شده خلاصه معاینات و ارزیابی وضعیت سلامت دانش آموزان به عنوان یکی از مدارک ثبت نام از سوی مدیران محترم مدارس جهت اطلاع از وضعیت سلامت دانش آموزان و پیگیری ارجاعات به عنوان یکی از مهمترین مصوبات جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

حیدری مقدم گفت:گروه هدف این طرح کلیه نوآموزان بدو ورود به دبستان می باشند که مورد ارزیابی مقدماتی سلامت و معاینات پزشکی قرار می گیرند، هدف از اجرای این طرح آگاهی از میزان سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، تشخیص به موقع بیماری های جسمانی، اختلالات روانی، رفتاری و مداخلات به هنگام و پیگیری موارد ارجاع می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.