قزوین_ نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد باور «ما می توانیم» موجب آزادسازی خرمشهر بود و اگر امروز این باور در همه حوزه‌های کشور نهادینه شود ما برنده همه جنگ‌ها خواهیم بود.

ایمان به باور «ما می توانیم» در تمام حوزه‌های کشور، تضمین کننده پیروزی در جنگ است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست و کارگاه تخصصی رسانه‌ای با موضوع «خبرنگاری جنگ و بحران»پنج‌شنبه با حضور بیژن نوباوه و جمعی از مدیران، خبرنگاران و فعالان رسانه استان در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد.

بیژن نوباوه ظهر نماینده سابق مردم تهران در مجلس در این نشست با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس و جنگ اظهار داشت: در طول جنگ خاطرات تلخ و شیرین زیادی وجود داشت و این شدت وحدت تنفر از یک جنگ نابرابر که علیه ما تحمیل شده بود، می‌توانست هرکسی را  تحت تاثیر قرار دهد و باعث دگرگونی شود.

وی با بیان اینکه پس از آزادسازی خرمشهر امام فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و بنده شاهد این موضوع بودم، ساعت ۶صبح همان روز ما وارد شهر خرمشهر شدیم و در شرایطی که تعداد ما به ۱۰۰نفر نمی‌رسید اما ۵هزار عراقی اسیر شده بودند، گفت: خرمشهر به عنوان یک آرمان بود و فتح آن آرمان بزرگی محسوب می شد و ارزش‌ها کمک کرد تا بار معنوی دفاع مقدس افزایش یابد.

مدیر مسئول روزنامه عصر ایرانیان ادامه داد: در آزاد سازی خرمشهر، ما خواستیم و توانستیم و خرمشهر را واقعاً خدا آزاد کرد.

نوباوه جنگ را واقعه تلخی دانست و عنوان کرد: گاها بیان می‌شود زندگی از صحنه معیشت و حیات عادی گرفته تا زمانیکه دفاع در مقابل تجاوز و تعدی دشمن است، عرصه جنگ است و بدانیم که امروز جنگ دشمن سخت‌تر و پیچیده‌تر شده و اگر لوازم و ابزار آن را در اختیار نداشته باشیم نمی‌توانیم با جنگ مقابله کنیم.

وی اضافه کرد: اهداف امروز دشمن در حمله به ارزش‌ها و آرمان ایرانیان است و اگر این آرمان بمیرد، دیگری نیازی به جنگ فیزیکی و درگیری تن به تن نخواهد بود؛ مبنای همه درگیری‌ها و تفکر غرب با ایران این است که با تغییر سبک زندگی زمینه نابودی آرمان‌ها و ارزش‌های دینی را مهیا کنند.

خبرنگار پیشکسوت صداوسیما عنوان کرد: ترامپ چهره واقعی آمریکاست، آمریکا می‌گفت کسی جز ایران نمی‌توانست جلوی داعش را بگیرد، زیرا آنچه که می‌توانست در مقابل آنها بایستد جنگ نظامی نبود بلکه انگیزه ایرانی بود و انگیزه بالای ایران سبب شده که با همه مخارج هنگفت کشورهای اروپایی در منطقه، باز هم ایران پیروز میدان باشد.

مدیر مسئول روزنامه عصر ایرانیان مطرح کرد: آنچه که آمریکایی‌ها می‌توانند در صحنه جنگ نرم به دست آوردند قوی‌تر از صحنه جنگ است و صحنه جنگ سخت‌تر است؛ امروز ایران هیمنه امریکا را شکسته است و امروز ایران آرمان و نماد است و شناخت آرمانی به ما کمک می‌کند که در مسیر تحقق اهدافمان حرکت کنیم.

نوباوه جنگ جامعه جهانی را سبک ایرانی_ اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه های دیگر از جمله حداقل ۲۰۰رسانه بین المللی به زبان فارسی برای تغییر ماهیت فکری و فرهنگی مردم کشور ما برنامه تولید می‌کنند؛ چراکه استراتژی اعلام شده آمریکا تغییر نسل است.

وی، نفوذ را مهمترین عامل برای تغییر نسل‌ها، باورها و ابعاد فکری عنوان کرد و گفت: امروز نفوذ و تغییر باورها در دستور کار دشمنان است و آمریکا اهمیت تغییرات فکری در ارکان جامعه را به خوبی درک کرده است اما باید مراقب باشیم و بدانیم استثمار از استعمار بدتر است؛ شبکه بی بی سی به عنوان نماد تفکر رسانه غرب، ۶۵۰خبرنگار مخفی در ایران دارد که ۷۰درصد آنها در حوزه اجتماعی و سبک زندگی فعالیت می‌کنند.

خبرنگار پیشکسوت صداوسیما تصریح کرد: امروز قدس و ایران یک آرمان و نماد است و ما دارای شناخت عمیق و آرمان بزرگی هستیم و امروز جنگ جامعه جهانی با برای تغییر سبک زندگی است؛ ایجاد باوری ماندگار در امکان مبارزه و پیروزی در همه حوزه‌ها از جمله دستاوردهای مهم دفاع مقدس بود و خرمشهر را مردم پس گرفتند.

نوباوه افزود: ایجاد باور «ما می توانیم» موجب آزادسازی خرمشهر بود و اگر امروز این باور در همه حوزه‌های کشور نهادینه شود ما برنده همه جنگ‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تعیین کننده تر از سیاست است، یادآور شد: دشمنان از این ابزار برای تحقق اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها امروز در تلاش است تا از درون در ایران، اضمحلال و تغییر نسل صورت بگیرد و تنها قدرتی که با اتکا به آن می‌توان در این زمینه مقابله کرد تنها قدرت رهبری است.

نوباوه با اشاره به جایگاه سوریه و لبنان در ایران گفت: سوریه و لبنان حیاط خلوت ایران محسوب می شود و ما با اسرائیل در لبنان و سوریه می‌جنگیم که در غیر این صورت اسرائیل در حال حاضر در کردستان بود؛ همه نشانه‌ها حاکی از آن است که ما پیروز هستیم و وظیفه ما اصحاب رسانه تزریق اعتماد به نفس و نهادینه کردن جمله «ما ‌می‌توانیم» در بین آحاد جامعه است.

مدیرمسئول روزنامه عصر ایرانیان خاطرنشان کرد: دشمن امروز تهاجم فرهنگی دارد و ما امروز این تهاجم را به خوبی تشخیص دهیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.