«صلاح الزواوی» گفت: آنچه امروز از سوی ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی و اتباع آن علیه مسئله فلسطین، قدس شریف و مسجد الاقصی جریان دارد، آینده نگری و بینش امام خمینی(ره) در اعلام روز جهانی قدس را بیش از پیش نمایان و آشکار میسازد.

"صلاح الزواوی" سفیر فلسطین در ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه بینالملل قدس آنلاین در ارتباط با هدف امام خمینی(ره) از اعلام روز جهانی قدس و اهمیت آن، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به امت اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری و مردم ایران و نیز تسلیت ایام شهاد امام علی(ع) گفت: باید تاکید کنم که رابطه فلسطین و جمهوری اسلامی ایران یک رابطه استراتژیک و نه یک رابطه دوره ای است؛ از این رو این روابط پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده بود و روابط ما با حضرت امام خمینی(ره) به پیش از آن باز میگردد.

صلاح الزواوی افزود: بسیاری از رهبران و دست اندرکاران انقلاب اسلامی در پادگان ها و مراکز آموزشی بیروت، سوریه و فلسطین حضور می یافتند و با مسئولان این کشورها در ارتباط بودند. از این رو ما همواره با هدف آزادسازی فلسطین، در یک سنگر علیه دشمن صهیونیستی بودهایم. ما فلسطینیها سپاسگزار امام راحل هستیم. ایشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با فتوای اعطای زکات به فلسطینی ها ما را مساعدت کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز اولین شعار او این بود که "امروز ایران، فردا فلسطین" و تأکید کردند که استقلال ایران بدون آزادسازی فلسطین ناقص خواهد ماند.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند؛ چرا که ایشان انسانی با اندیشههای والای عرفانی بودند و به نور قلب خود، آنچه را که ما امروز می بینیم بر سر فلسطین، قدس شریف و مسجد الاقصی از سوی امریکا و رژیم صهیونیستی در حال وقوع است، ایشان آن زمان درک کرده بودند و بالاتر از این، دیدیم که ایشان مکتب خود را برپایه وحد امت اسلامی و حمایت از مستضعفان در تمام نقاط جهان بنیان نهاد.

وی تاکید کرد: آنچه امروز علیه مسئله فلسطین و قدس شریف جریان دارد، آینده نگری و بینش امام خمینی(ره) در اعلام روز جهانی قدس را بیش از پیش نمایان و آشکار میسازد. امروز می بینیم که ترامپ جنایتکار و مزدور صهیونیسم جهانی، قدس شریف را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و از دیگر کشورها می خواهد تا از او تبعیت کنند. آنچه در این خصوص برای ما اهمیت دارد، می بینم که تمام دنیا روز جهانی قدس را احیا می دارد و این موضوع بسیار مهمی برای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی است و هر قدرهم که توطئههای ائتلاف امریکایی-صهیونیستی بزرگ و گسترده باشد، مسلئه فلسطین باقی خواهد ماند.

صلاح الزواوی در ارتباط با اهمیت شهر قدس برای مسلمانان تصریح کرد: قدس اولین قبله گاه مسلمانان، وطن آباء و اجدادی فلسطینیان و مدفن ده ها هزار شهید است. پیامبران متعددی از این شهر به مقام پیامبری رسیده اند و پیامبربزرگوار اسلام(ص) از این شهر و از مسجد الاقصی به معراج رفتند. بنابراین احیای قدس یعنی احیای تمام این معانی روحانی، تاریخی و اسلامی. بدون آنکه فراموش کنیم، حضرت مسیح(ع) روزی از آسمان در قدس و مسجد الاقصی هبوط خواهد کرد و در کنار امام مهدی(ع) در این مکان مقدس نماز به پا خواهند داشت. علاوه براین، روز جهانی قدس به مفهوم جهادی است که آزادسازی قدس نیازمند آن است. امام خمینی (ره) با پرچم اسلام و فلسطین انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و حضرت آیت الله امام خامنه ای نیز با همین دو پرچم به مسیر ادامه خواهند داد تا تمام سرزمین های فلسطینی از سیطره اشغالگران صهیونیست آزاد شود.

سفیر فلسطین ادامه داد: آمریکا، انگلیس و غرب به هر شکلی که بود، رژیم صهیونیستی را در سرزمین های فلسطینی ایجاد کردند، ولی خطرناک تر از آن این است که این کشورها به اشغال فلسطین بسنده نخواهند کرد و به دنبال تاسیس اسرائیل بزرگ هستند که نقشه آن را در تصویر زیر می بینید. در سکه ای در تصویر زیر وجود دارد، نقشه اسرائیل بزرگ مشاهده می شود. در این نقشه "اسرائیل بزرگ" از شبه جزیره سینا، تمام فلسطین، اردن، سوریه، لبنان، عراق شروع می شود و تا عربستان و حتی مدینه منوره ادامه مییابد. آنها امروز با ایجاد اختلافات قومی، مذهبی و درگیری در کشورهای اسلامی میخواهند این هدف را اجرایی کنند. این اختلافات مانع از وحد امت اسلامی و توجه به دشمن صهیونیستی شده و تشکیل اسرائیل بزرگ را تسهیل می کند، همان نقشه ای که علیه مسلمانان در اندلس اجرا شد و امروز اسلامی در آن منطقه نمیبینیم و کشور دیگری به نام اسپانیا جایگزین آن شد.

الزواوی راه مقابله با این توطئه بزرگ را در وحدت امت اسلامی دید و تأکید کرد که مذاهب و قومیت های مختلف باید گرد هم جمع شده و باگفتوگو اختلافات را حل کنند و نتیجه آن اعلام مذهبی واحد باشد و اعلام کنند که تنها دشمن ما رژیم صهیونیستی است، نه ایران، آنگونه که برخی از کشورهای عربی امروز برای آن ترویج میکنند. آمریکا امروز ایران را تحریم کرده و ملت ایران را تحت فشار قرار داده است، چرا که می خواهد طرح "اسرائیل بزرگ" را اجرایی کند. ترامپ چیزی بیش از یک عروسک خیمه شب بازی در دستان نتانیاهو و صهیونیسم جهانی نیست. اما ما اطمینان داریم که انشالله و با وحدت و اتحاد مسلمانان وجب به وجب سرزمین فلسطین را آزاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به تلاش برخی کشورها مانند عربستان، امارات و بحرین برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی با دشمن صهیونیستی محکوم است و هیچ دیدار و رویارویی با این دشمن جز در میدان نبرد و جهاد وجود نخواهد داشت.  کنفرانس اقتصادی که قرار است در بحرین برگزار شود نیز از طرف فلسطین به طور قطع محکوم و غیرقابل پذیرش است. این پیشنهادی است که از سوی نتانیاهو مطرح شده و گفته است که راه حل نزاع ما با فسطین در حل اقتصادی است؛ در حالی که هرگز چنین نبوده و نزاع ما بر سر زمین، اشغالگری و تعدی به وطن ماست. هر کس در کنفرانس بحرین شرکت کند، علیه فلسطین و فلسطینیان مرتکب جنایت شده است.

وی در ارتباط با تصمیم آمریکا برای رونمایی از "معامله قرن" پس از ماه مبارک رمضان گفت: به نظر من اجرای معامله قرن چندی است که آغاز شده است؛ اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل جزئی از معامله قرن بود، محاصره ملت فلسطین و تعطیلی سازمان اونروا جرئی از معامله قرن بود، شش ملیون پناهجوی فلسطینی و ممانعت از بازگشت آنها به وطن خود جزئی از معامله قرن است. همین کنفرانس بحرین نیز جزئی از معامله قرن است؛ ولی به یقین آینده مسئله فلسطین بسیار روشن و درخشان است وایمان داریم که تمام سرزمین های فلسطینی آزاد خواهد شد و محور مقاومت تمام تلاش های ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی را به شکست خواهد کشاند و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردهاند اسرائیل از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.