زاهدان-مردم ولایت مدار و روزه دار ایران اسلامی یک بار دیگر در دفاع از مواضع مردم ستمدیده فلسطین همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با مشت هایی گره کرده به خیابان ها آمدند تا ضمن حمایت از فلسطینیان ، انزجار خود را از غاصبان صهیونیست و اربابان آن ها اعلام کرده و آزادی قدس را فریاد بزنند.

مسلمانان در برابر فلسطین کوتاه نمی آیند/امام خمینی(ره) نقشه صهیونیست ها را نقش بر آب کرد

قدس آنلاین-گروه استان ها: «معاملهٔ قرن» طرح و اصطلاحی سیاسی است که از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در راستای آنچه اصطلاحا روند صلح بین دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس خوانده اند، دنبال می شود و لذا این موضوع بر اهمیت مراسم راهپیمایی روز قدس امسال افزوده است.

بر اساس این طرح سیاسی قرار است رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند.

در این راستا بسیاری از علمای اهل سنت تاکید می کنند که ملت های مسلمان  و عرب در منطقه باید با اتحاد در برابر این توطئه آمریکا و اسرائیل ایستادگی کرده و از حقوق مردم فلسطین دفاع کنند.

آرزوی محال اسرائیل

مولوی عبدالواحد بزرگزاده، امام جمعه موقت اهل سنت چابهار در این رابطه گفت: امام خمینی (ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس آرزوی صهیونیستی و حامیان آن برای تشکیل خاورمیانه بزرگ و اسرائیل از نیل تا فرات را تبدیل به یاس و نا امیدی کرد.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی تاکید کرد: ایران پشتیبان و حامی مظلومان ستمدیده در سراسر جهان بوده و روز قدس انعکاس صدای مظلومیت ملت فلسطین در کشورهای مختلف است.

اسرائیل به دنبال ایجاد تفرقه

امام جمعه اهل سنت سراوان نیز با بیان اینکه بدون شک مسئله قدس و فلسطین به عنوان مسئله ای اساسی در جهان اسلام مطرح است اظهار کرد: امت های اسلامی و علاوه بر آن همه ملت های آزاده باید یک صدا برای کمک به آزادی قدس فریاد برآورندو از استکبار جهانی اعلام برائت کنند.

مولوی عبداصمد ساداتی با بیان اینکه اسرائیل جنایتکار به پشتوانه آمریکا تلاش دارد تا قدس را از دنیای اسلام جدا کند بنابراین تک تک مسلمانان وظیفه دارند با تمام توان از حق مظلومان فلسطین دفاع کنند و در این مسیر حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حداقل وظیفه مسلمانان محسوب می شود.

وی حضور حداکثری مردم در راهپمایی روز قدس زمینه ساز آزادی قدس شریف عنوان کرد و ادامه داد: به یاری خداوند مسلمانان جهان روز به روز متحدتر می شوند و اگر همینطور در مسیر وحدت گام بردارند و به خدا توکل کنند بدون شک تا تحقق آرمان آزادی قدس و ملت مظلوم فلسطین راه زیادی باقی نمی ماند و در آینده نزدیک دست استکبار جهانی از قدس شریف کوتاه خواهد شد.

مسلمانان از حق فلسطین دفاع می کنند

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز با بیان اینکه قدس متعلق به تمامی مسلمانان است اظهار کرد: مسئله قدس یک مسئله مقطعی نیست و حق مسلم همه مسلمین جهان است و کل دنیا نیز بفهمد که مسلمانان تا آخرین لحظه از این حق مسلم فلسطینیان و دیگر مسلمانان آزاده دنیا دفاع می کنند.

مولوی عبدالصمد کریم زایی در این رابطه گفت: اعلام انزجار از رژیم اشغالگر قدس و دیگر همپیمانانش وظیفه انسانی همه آزادی خواهان است چرا که این جنایتکاران سالهاست با تکیه امپراطوری رسانه ای خود و برعکس جلوه دادن مسئله فلسطین در حال جنایت و ریختن خون مسلمانان مظلوم فلسطین هستند.
وی بیان کرد: بیت المقدس نخستین قبله گاه مسلمانان و مرکز تمام انبیاء الهی است

 وی افزود: متاسفانه این سرزمین مقدس حدود ۷۰ سال است که زیر سلطه رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد.  و لذا با توجه به اهمیت و جایگاه قدس در میان امت اسلام به عنوان نخستین قبله گاه مسلمانان انتظار می رود تمامی سران کشورهای اسلامی و عربی در مقابل ادعای احمقانه ترامپ ایستادگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.