استاندار خراسان رضوی اجرای طرح انتقال آب از عمان را یک ضرورت دانست و گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم برای اقتصادی کردن این پروژه صورت گیرد.

ضرورت اجرای طرح انتقال آب از عمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان، اظهار کرد: باید طرحی را پیش‌بینی کنیم که بتواند اجرای پروژه انتقال آب را اقتصادی کند تا دولت و حکومت برای اجرای آن جذب شود.

وی افزود: ما در شرق کشور منابع آبی پایداری در کشورهای همسایه نداریم و مجبوریم به سمت خلیج عمان برویم.

رزم‌حسینی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نظر خود را در خصوص اجرایی شدن طرح مذکور ارائه کند، از طرف دیگر منابع طبیعی زمین‌هایی که لازم است را با رعایت این نکته که زمین‌ها معارض نداشته باشد در استان تخصیص دهد. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه فعلا باید جانمایی زمین‌ها مشخص شود، عنوان کرد: این یک کار اجتماعی اقتصادی است که به وسیله آن بحران شرق کشور حل می‌شود.

لازم به ذکر است طرح انتقال آب از عمان نیاز شرب روستاها و شهرهای منطقه حول طرح را پوشش خواهد داد. همچنین طرح رونق و تحول اقتصادی شرق کشور با محوریت صنعت زعفران همان پیوست طرح انتقال آب محسوب می‎‌شود.

در این جلسه تصمیماتی اتخاذ شد، از جمله اینکه تیم فنی پروژه با مسئولیت شرکت آب منطقه‌ای استان، با مشارکت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی تشکیل گردد و ظرف یک ماه کتابچه طرح تهیه و ارائه شود.

همچنین مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به جانمایی ۳۵۰ هزار هکتار زمین مستعد جهت کشت زعفران در استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی اقدام نماید بر همین اساس بنا شد با محوریت معاونت اقتصادی استانداری و همکاری اتاق بازرگانی شرکت  هدلینگ تابش رضوی مرکب از مجموعه اقتصادی بخش تولیدی و کشاورزی استان ظرف یک ماه تشکیل گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.