«فلسطین» کالا نیست که معامله اش کنند 


قدس آنلاین: منطقه غرب آسیا این روزها شاهد تحولات شتابزده ای است که از آن بوی توطئه، سازش و خطر می‌آید. این روزها محور دونالد ترامپ و نتانیاهو به دنبال تحقق خواسته‌های خود در منطقه هستند. از سویی شاهد تشدید اقدامات آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی علیه سوریه هستیم تا به خیال باطل‌شان آب رفته را به جوی بازگردانند. 
همزمان شاهد اجرایی شدن مراحل نخست معامله قرن هستیم که از بحرین کلید می‌خورد و در قالب نشست یا کارگاه اقتصادی به دنبال این هستند که آنچه می‌خواهند را پیاده کنند. همه چیز به سرعت پیش می‌رود و در این میان ترامپ نهایت خدمت را به رژیم صهیونیستی می‌کند. او برای معامله قرن به دنبال فشار حداکثری بر همه کشورهای عربی است اما در این میان کشورهای حوزه خلیج فارس را به هیچ می‌انگارد و فقط به آنها دستور می‌دهد که هر آنچه آمریکا می‌گوید باید اجرایی شود. 
همزمان و در آستانه روز جهانی قدس، هیأت عالی برگزاری «تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره غزه» با صدور بیانیه‌ای خواستار حضور گسترده مردمی در شصت و یکمین جمعه تظاهرات بازگشت طی هفته جاری، شد. 
برای بررسی آخرین تحولات فلسطین و ابعاد مختلف طرح معامله قرن با «علی برکه» نماینده جنبش حماس در لبنان گفتگویی کرده ایم که شرح آن از نظرتان می گذرد: 


تحلیل و موضع شما از برگزاری نشست اقتصادی در بحرین به عنوان گام و مرحله نخست اجرای پروژه موسوم به «معامله قرن» چیست؟ چرا بحرین برای این نشست انتخاب شده است؟ 
در رابطه با برگزاری نشست اقتصادی در کشور بحرین طی روزهای آینده باید عرض کنم که ما به عنوان جنبش مقاومت اسلامی حماس در فلسطین با برگزاری این نشست در منامه و همچنین مشارکت کشورهای مختلف در آن مخالف هستیم و آن را رد می کنیم. همچنین از کشورهای اسلامی و عربی نیز درخواست می کنیم این نشست را که در حقیقت یک نشست آمریکایی در راستای معامله قرن است، تحریم کنند. پروژه موسوم به معامله قرن درصدد است تا علاوه بر نابودی مسأله فلسطین و از بین بردن حق بازگشت پناهندگان فلسطینی، شهر قدس و کرانه باختری اشغال شده را در جهت منافع رژیم صهیونیستی یهودی سازی کند. برگزاری این نشست در بحرین نیز در واقع همانند خنجر زدن از پشت به مسأله فلسطین و مردم فلسطین است. از سوی دیگر این نشست موجب عادی سازی بیش از پیش روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی می شود. ما از تمام دوستان و علاقه مندان به مسأله فلسطین می خواهیم که ضمن محکوم کردن برگزاری این نشست، آن را تحریم کنند. زیرا برگزاری آن در جهت منافع رژیم صهیونیستی است. 


علت اینکه دولت آمریکا در گام نخست اجرای معامله قرن، مسأله اقتصاد را در دستور کار خود در نشست بحرین قرار داده، چیست؟ پشت پرده ادعای غربی ها مبنی بر اعطای تسهیلات اقتصادی به فلسطینیان در نشست بحرین چه می باشد؟ 
هدف اصلی این نشست از یک سو عادی سازی روابط میان رژیم های عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر ترویج و گسترش پروژه آمریکایی معامله قرن است. همچنین برگزارکنندگان این نشست در تلاشند تا وانمود کنند مسأله فلسطین یک مسأله اقتصادی است نه سیاسی و فلسطین همانند کالایی است که در بازار بحرین یا جاهای دیگر به فروش می رسد! ما تاکید می کنیم که مسأله فلسطین کاملا سیاسی است و همانند موضوع خوردن و آشامیدن و غذا نیست. مردم فلسطین به خاطر غذا و آب نمی جنگند بلکه به دنبال آزادسازی فلسطین و قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی و بازگشت آوارگان فلسطینی به وطنشان هستند. بر همین اساس ما این نشست را محکوم و بر حق مردم فلسطین در تداوم انتفاضه و مقاومت تا آزادسازی فلسطین و بازگشت و استقرار در آن تاکید می کنیم. 


همراهی رژیم های مزدور و مرتجع عربی با صهیونیست ها برای خنجر زدن به فلسطین و نقش راهپیمایی روز جهانی قدس در خنثی کردن این توطئه را چگونه ارزیابی می کنید؟ 
ما عادی سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی را رد می کنیم و معتقدیم که این کار خیانت به مسأله فلسطین است. زیرا این کار رژیم صهیونیستی را به تداوم بقا در فلسطین و ایجاد شهرک های صهیونیستی بیشتر در سرزمین های اشغالی فلسطین تشویق و تحریک می کند. ما تاکید می کنیم که راهپیمایی های روز جهانی قدس مسأله قدس و فلسطین را احیاء و پیامی به جهانیان ارسال می کند مبنی بر اینکه مسأله فلسطین مسأله اصلی و محوری مسلمانان در جهان است و مسلمانان در سراسر دنیا دست از قدس برنمی دارند و راه مبارزه و جهاد و مقاومت برای آزادسازی قدس و تمامی فلسطین ادامه خواهند داد. 


چگونه گروه های فلسطینی و کشورهای اسلامی قادر هستند پروژه معامله قرن را ناکام بگذارند؟ راهپیمایی های بازگشت چه تاثیری در این راستا دارند؟ 
مردم فلسطین پروژه آمریکایی معامله قرن را از طریق وحدت و ایستادگی، تداوم راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه، مقاومت در کرانه باختری و پایبندی آوارگان فلسطینی به حق شان برای بازگشت به وطن، ناکام خواهد کرد. بنابراین پروژه های آمریکایی و صهیونیستی ما را نگران نخواهد کرد و دست از راه مقاومت و مبارزه برنمی داریم و این راه را تا محقق کردن اهداف مردم فلسطین در آزادی کشور و بازگشت آوارگان ادامه خواهیم داد. خطاب به امت عربی و اسلامی نیز اعلام می داریم که مردم فلسطین هرگز تسلیم نخواهند شد و پرچم مقاومت و جهاد را تا نابودی رژیم صهیونیستی از تمام سرزمین فلسطین و مقدسات آن در دستان خود نگه خواهد داشت و بالا می برد. 


قدرت و توان نظامی مقاومت فلسطین در برابر صهیونیست‌ها برای نبردهای احتمالی در آینده چه میزان است؟ 
طبیعتا مقاومت فلسطین برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی توان و قدرت خود را افزایش می دهد و روزانه این قدرت را بالا می برد؛ در همین راستا از رهبر و مردم جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از مقاومت فلسطین و مردم فلسطین تقدیر می کنیم. تاکید می کنیم که مقاومت برای مقابله با هرنوع تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه آمادگی دارد. صهیونیست ها نیز می دانند که قادر به اشغال نوار غزه نیستند. زیرا در سال 2008 و سپس در نوبت دوم در سال 2012 و سپس در سال 2014 میلادی برای سومین بار تلاش کردند تا نوار غزه را اشغال کنند اما موفق نشدند. صهیونیست ها مطلع هستند که مقاومت فلسطین قادر به حملات موشکی تمام شهرک ها و مستعمرات و پایگاه های نظامی صهیونیستی در فلسطین اشغالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.