همدان - رئیس شورای شهر همدان گفت: جایگاه دانشگاه و نهادهای علمی نظیر دانشگاه آزاد در توسعه پایدار شهری انکارناپذیر است.

ضرورت ایمن سازی جاده دانشگاه آزاد همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، کامران گردان در صحن شورا که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به اتفاق هیئت همراه پیرامون بررسی مشکلات جاده این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه توسعه بیش از آنکه مفهومی اقتصادی باشد، امری است فرهنگی و دانشگاه به‌عنوان نهادی فرهنگ‌ساز می‌تواند در فرآیند توسعه نقشی ممتاز ایفا کند، افزود: اساس و بنیاد توسعه‌یافتگی بر تولید دانش و پژوهش اصیل استوار است و دانشگاه مهم‌ترین نهاد مدنی بوده که عهده‌دار این کار بزرگ است.

کامران گردان افزود: البته مسیر این دانشگاه در محدوده وظایف مدیریت شهری نیست اما ما به عنوان نمایندگان مردم پیگیر موضوع جهت رفع خطر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: حتی از مسکن و شهرسازی و سایر ارگان‌های مرتبط نیز می‌خواهیم مشارکت لازم در رفع این مسیر حادثه ساز انجام دهند و در صورت نتیجه نگرفتن، با مدیران ارشد استان این موضوع را در میان خواهیم گذاشت.

گردان با بیان اینکه دانشگاه آزاد به‌عنوان یک دانشگاه مستقل در روند توسعه پایدار یک شهر و ابعاد مختلف در توسعه کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن می‌تواند به مدیریت شهری کمک کند، اظهار کرد: لازم است این دانشگاه با مرکز مطالعات و پژوهش های شورا تعامل و ارتباط دائمی داشته باشد و ما نیز از ظرفیت این دانشگاه در مدیریت شهری استفاده کنیم.

حمید بادامی نایب رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: روزانه حدود ۱۵ هزار تردد در این محور انجام می‌شود که حادثه خیز بودن محور روزانه مخاطراتی برای جان دانشجویان و نخبگان به دنبال دارد.

مسیر خطرساز

رییس دانشگاه آزاد استان همدان با بیان اینکه تردد دانشجویان در این مسیر نگران کننده است و برای مسئولان دانشگاه همواره استرس ایجاد می‌کند، گفت: مسیر یکهزار و ۸۰۰ متری منتهی به این دانشگاه خطرساز است و جان دانشجویان را تهدید می کند.

مرتضی قائمی اظهار داشت: این مسیر به ویژه صبح‌ها خطرآفرین است چرا که دانشجویان برای رسیدن به کلاس‌های خود عجله دارند.

قائمی اضافه کرد: به هیچ عنوان نمی‌خواهیم حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران این بار در مسیر دانشگاه همدان تکرار شود.

رئیس دانشگاه آزاد استان همدان افزود: چندین مرتبه با مسئولان پیرامون خطرساز بودن این مسیر مکاتبه کرده‌ایم و حتی استاندار سابق نیز بازدیدی از آن داشت اما تاکنون اقدامی عملی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

وی، تعریض و استانداردسازی این مسیر را اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در طرح‌های عمرانی دانست و گفت: متأسفانه بودجه دانشگاه توان اجرای این طرح را نمی‌دهد و از مسئولان درخواست حمایت داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.