خراسان شمالی-مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در سطحی بالغ بر ۱۳۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است

مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۳۶۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، محمد رضایی با اشاره به این‌که در سال گذشته عملیات مبارزه با این ملخ  در سطح ۶۹۰۰ هکتار انجام شده افزود: پیش بینی میشود این رقم در سال جاری تا سطح ۱۰ هزار هکتار افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این عملیات در شهرستان های مانه و سملقان در سطح ۱۰۰۰ هکتار ، بجنورد ۱۸۰ هکتار، شیروان ۱۱۰ هکتار و فاروج ۸۰ هکتار انجام شده است.

رضایی اظهار داشت: طی بازدیدهای دوره ای از کانون های آلودگی ملخ، اسفند سال گذشته خروج پوره های ملخ از داخل تخم ها مشاهده و عملیات کنترل ملخ از اواخر اردیبهشت ‌ماه سال جاری در شهرستان مانه و سملقان آغازشده و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط تابستان ادامه یابد.

وی با اعلام این‌که تاکنون عملیات مبارزه با این آفت در سطحی بالغ بر ۱۳۶۰ هکتار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه؛ تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: دامداران از چرای دام در مناطقی که پرچم قرمز نصب شده جدا خودداری کنند و تشریح نمود در مناطق سم پاشی شده پرچم قرمز نصب می شود و حداقل به مدت یکماه پس از سمپاشی چرای دام در این مناطق ممنوع است.

وی در پایان به کشاورزان و اهالی محلی توصیه کرد: به‌محض مشاهده ملخ با تراکم بالا در اماکن؛ نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدم کنند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.