سخنرانی بزرگ کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در روز دوشنبه و 3 ژوئن اتفاق می افتد و امسال به نظر می رسد هیجان انگیز تر از سال قبل باشد،  چیزی که احتمالا به نمایش در خواهد آمد انتظار طولانی مدت برای Mac Pro جدید است.

MAC Book PRO ، IOS 13 و آنچه در کنفرانس WWDC 2019 اپل انتظار می رود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، Mac Pro یک ابزار بسیار مهم برای برخی از مهمترین مشتریان اپل است. اما اکثریت قریب به اتفاق مشتریان اپل، دستگاه های گران حرفه ای را خریداری نمی کنند.  برای آنها، پیش نمایش iOS 13 در هفته آینده چند ویژگی شفاف جدید خواهد داشت اما احتمالا یک بازسازی بزرگ و انقلابی نخواهد بود.

ما فکر می کنم بزرگترین چیزی که در سال جاری اتفاق می افتد اپل چشم انداز چگونگی کار با رایانه های بزرگ روی صفحه نمایش خود را خواهد داشت. هر دو MacOS 10.15 و iOS 13 در iPad می توانند به طور بالقوه تغییرات بزرگی در مورد نحوه فکر کردن و استفاده از دستگاه هایی که از آنها استفاده می کنند را تغییر دهند. علی رغم اعتراض های اپل نسبت به آن، واقعا حس می شد که iPad Pro در قلمرو Mac مهاجم است و پلت فرم macOS نیاز به آینده ای روشن تری دارد.

اپل باید وضوح بیشتری در مورد اینکه چگونه در مورد این روند در سال جاری فکر می کند، ارائه دهد. هرچند که تاکید شدید بر این نکته دارد که MacOS و iOS هرگز "ادغام" نمی شوند، ما می دانیم که اپلیکیشن های اپل به طور جدی به Mac می آیند، و به طور بالقوه تبدیل شدن به واقعی ترین روش جدید برنامه های Mac می شوند. در عین حال، iPad Pro باید در نهایت از گذشته خود شکسته شود و یک پلتفرم نرم افزاری داشته باشد که به طور مداوم احساس نمی کند که در هنگام تلاش برای انجام کار واقعی، یک دست در پشت آن قرار دارد.

در هر دو مورد، توسعه دهندگان و کاربران سزاوار تصویری بهتر از آینده این سیستم عامل ها هستند. اگر هم کافی نباشد، اپل همچنین نیاز به ارائه برخی از به روز رسانی ها در tvOS و watchOS خواهد داشت. ما حتی ممکن است ویژگی های واقعیت افزوده بیشتر، قیمت گذاری در خدمات Arcade اپل و موارد دیگر را مشاهده کنیم.

این بسیار مهم است که در یک سخنرانی تنها قرار بگیرد، اما اپل هم اکنون بسیار کار می کند، زیرا تنها یک برنامه اصلی سالانه نرم افزار نیاز به پوشش بسیار زیادی دارد. به لطف گزارش از مارک گورمن و 9to5Mac ، همانطور که همیشه، مقدار زیادی از آن منتشر شده است . در اینجا چیزی است که انتظار داریم اپل این سال انجام دهد.

IOS 13 در IPHONE و IPAD

این ممکن است به نظر احمقانه باشد، اما ویژگی سرصفحه برای صاحبان آیفون احتمالا به حالت تاریک خواهد بود. این نرم افزار مانند مد است؛ بزرگترین روند در حال حاضر ایجاد برنامه و زمینه های UI سیاه و سفید است. این امر به عمر باتری مخصوصا با  صفحه نمایش های OLED، کمک می کند و بعید هم نیست که مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.

9to5Mac تصویری نادرست از حالت تاریک در چند برنامه اجرا کرد و TL، DR این است که آنها به نظر می رسد برنامه های iOS، فقط با عناصر رابط تاریک و شیشه ای به جای عناصر رابط سفید و شیشه ای قرار بگیرد.

پس از آن، سوال بزرگ این است که آیا در صفحه اصلی به روزرسانی خواهیم دید؟ شایعات به این شکل است که به روش های مختلفی ممکن است انجام شود، اما تغییرات اگر هم باشند واقعا جزئی خواهد بود. شاید برای iPads های بزرگ نمایش داده شده تغییر کند اما در آیفون ها خیلی متفاوت نیست. اپل ظرفیت بیش از یک دهه را به ایده اصلی یک شبکه از برنامه ها متصل کرده است. در این مرحله، اپل به من اجازه می داد که آیکن ها را در هر نقطه روی صفحه قرار دهم تا بتوانم تصویر زمینه هایم را ببینم.

به نظر می رسد روشن است که ما قصد داریم یک دسته از به روز رسانی برنامه را دریافت کنیم . به هر دلیلی، اپل تنها برنامه های خود را بر اساس یک دوره سالانه (و یا به تازگی، حتی دو سالانه) به روز رسانی می کند، در حالی که Google به روز رسانی برنامه های اندروید خود را در طول سال انجام می دهد. به این معنی است که به روز رسانی برخی از برنامه های اصلی اپل در خیلی طولانی هستند.انتظار می رفت حداقل ایمیل، پیام ها، بهداشت، و یادآوری ها در طول سال به روز رسانی شوند.

ما همچنین به مهلت تحریم اپل برای انتشار سرویس اشتراک اپل Arcade  نزدیک می شویم . اپل برنامه "Arcade " را راه اندازی می کند و به این معنی است که این شرکت همچنان در رویداد آیفون سالانه خود تمایل دارد تا قیمت ها را نشان دهد.

همانطور که در بالا گفتیم، من فکر می کنم بزرگترین تغییرات در iOS 13 می تواند به iPad برسد. در کنار آنچه ما امیدواریم یک برنامه کاربردی با قابلیت بیشتر باشد، ممکن است یک راه جدید برای چند کار با دستگاه وجود داشته باشد.تنظیمات Split Screen / Slideover کنونی مفید است ولی محدودیت هایی هم دارد. نوعی از راه برای اجازه دادن به برنامه ها (علاوه بر سافاری) برای داشتن چندین پنجره باید در خاموش شدن باشد، هر چند من انتظار چیزی شبیه حرکت ماوس در کامپیوتر را در آیفون ها نداشتم اما طبق شایعات ممکن است پشتیبانی از این قابلیت امسال در آیفون ها و آیپد ها اضافه شود، هرچند ممکن است در تنظیمات قابلیت دسترسی به خاک سپرده شود.

یکی از چیزهایی که برای iPad شایعه نیست پشتیبانی از چندین حساب در یک دستگاه واحد است. من فکر می کنم این غیر قابل انکار است اپل هنوز راهی برای انجام این کار پیدا نکرده است (در خارج از بازار آموزش محدود)، زیرا محدودیت توانایی iPad را برای یک دستگاه خانواده معمولی به اشتراک گذاشته است. 

یک سری اتفاقات دیگر است که حدس و گمان هایی بر آن زده می شود ، شاید 3D Touch از کار بیفتد و شاید سیری با برنامه های شخص ثالث مانند Spotify باز هم کار کند. از آنجایی که ما با حالت تاریک مورد علاقه خود شروع کردیم، با یکی دیگر از شایعات مورد علاقه طرفداران اپل پایان می دهیم؛ اپل ممکن است در نهایت رابط کاربری پاپ آپ را تغییر دهد تا مرکز صفحه نمایش را پوشش دهد.

MACOS 10.15

این یکی از ویژگی هایی است که من در مورد آن هیجان زده هستم. تغییر بزرگی که در سال گذشته Apple را آزار داد، باید شروع به توسعه دهندگان در سال جاری کند؛ راه ساده تر برای دریافت برنامه های iOS در Mac . این پروژه به نام " Marzipan " نامگذاری شده است، اما اپل این کلمه را به طور عمومی استفاده نکرده است و ما هیچ نظری نداریم که این نوع اخبار از برنامه های Mac را به پیش خواهد برد یا خیر، فقط باید منتظر بمانیم.

ایده این است که توسعه دهندگان راه آسان برای گرفتن برنامه هایی که برای اپل توسعه داده اند و "پورت" آنها را به Mac (هر چند پورت کردن به معنای فنی به معنای اپل استدلال می کند که در اینجا کاملا اعمال نمی شود) اختصاص دهند.  ما انتظار داریم که برنامه های آیفون بعدا ظاهر شوند، فقط به این دلیل که ممکن است احساس کنیم که برنامه های دقیقا مستطیلی شکل در Mac وجود دارد.

در واقع، شایعات بسیار زیاد و عجیب و غریبی در مورد برنامه های Marzipan وجود دارد، مشکل در حال حاضر این است که این برنامه های اپل ممکن است بر روی Mac به صورت موقت باشند نه مانند برنامه های مادری Mac. در این سال، اپل واقعا نیاز دارد تا نشان دهد که این برنامه ها می توانند به Mac مجهز باشند، با پشتیبانی بهتر ماوس، پشتیبانی از صفحه کلید و پشتیبانی از منو مجموعه ای از دستورالعمل ها برای آنچه که یک برنامه دسکتاپ خوب نیاز دارد. ما همچنین باید از چندین ویندوز پشتیبانی کنیم و توجه داشته باشیم که چگونه با شایعات در مورد چند پنجره در iPad، به خوبی مطابقت دارد.

اگر واقعا این آینده برنامه های مک است، باید بزرگ باشد. اگر اپل این کار را انجام دهد، جامعه مجازی مضر Mac را به طور کامل (و به طور قانونی) از تعهد اپل به macOS می ترساند.

برای رضایت بیشتر کاربران، ما برنامه های بیشتری را که از سوی اپل ساخته شده است، خواهیم دید. این داستان واقعی است، اما عنوان این است که اپل در نهایت برنامه iTunes را تجزیه می کند یا خیر!. اگر تا به حال یک نمونه از یک برنامه وجود داشته باشد که رشد کرده و تا زمانی که کارهای زیادی انجام شود و به یک هیولا بزرگ تبدیل شود، iTunes است.بنابراین ما باید برنامه های جدید Music، Podcasts، TV، Books را داشته باشیم. iMessage همچنین می تواند به این طریق ساخته شود تا تمامی این اثرات iMessage بر روی دسکتاپ کار کنند.

یکی از شایعاتی که ما را بسیار هیجان زده کرده است این است که پشتیبانی رسمی برای استفاده از iPad خود به عنوان مانیتور دوم در مک برای شما وجود خواهد داشت. ما برنامه هایی را که در حال حاضر این کار را انجام می دهند دوست دارم و ناراحت خواهیم بود که اپل آنها را از بین ببرد، اما پشتیبانی از سطح پلتفرم خوب خواهد بود. متاسفانه سخت است که با سازنده پلتفرم رقابت کنیم، آنگاه تصمیم می گیرد فضای خود را وارد کند.

در نهایت از اپل انتظار می رود که میانبرهای Siri را به Mac تبدیل کند، اما آیا این بدان معناست که این راه آینده برای انجام کارهایی است که Automator و AppleScript به آن نیاز دارند، ما همچنین باید زمان مکالمه و اشتراک خانواده را در Mac مشاهده کنیم.

مک PRO و نمایشگر 6K PRO

هر چه که این مک بوک جدید Mac به نظر می رسد مانند نسخه های قبلی خود باشد، البته "Mac Pro"، "فشرده سازی سطل زباله" است که فیل شیلر در سال 2013 با خطری حتی بدتر از آن معرفی کرد: " دیگر نمیتواند نوآوری کند ".


سخن شیلر درست بود که این یک مهندسی عجیب است، اما او نیز در مورد کاربران و طرفداران  کاملا اشتباه فکر می کرد. کاربران طرفدار مانند ویراستاران ویدئویی و دانشمندان می خواستند چیزی بزرگتر، و گسترده تر از نسخه های قبلی داشته باشند. در اواخر سال 2017 اپل قول داد که یک مک Mac Pro جدید را آزاد کند زیرا کاربران مجبور بودند iMac Pros حرفه ای خریداری کنند یا به Windows تغییر کاربری دهند.

خوب، زمان به پایان رسید، و اگر چه ممکن است که اپل به ما نشان می دهد که طراحی جدید برای مک نرم افزار در این سال است، اکثر مردم انتظار دارند که آن را ببینند.  قطعا باید در سال جاری به پایان برسد و WWDC زمان خوبی برای اعلام آن است.

ما چیز زیادی درباره چگونگی شبیه سازی آن، چگونگی کارکرد آن، چقدر قدرتمند بودن آن و یا اجزایی که در آن اسفاده خواهد کرد نمی دانیم ، همه ما می دانیم که اپل به طور ذاتی یک سیستم متداول مانند گذشته عرضه می کند. اگر اپل فقط طراحی برج قدیمی "پنیر بزرگ" خود را رها کرد و روزی آن را فراخواند، من کسی را نمی دانم که زیاد شکایت کند. با این حال، با توجه به اینکه چند سال است که اپل در حال توسعه این مورد را صرف کرده است، باید انتظارات بیشتری از بلندپروازی آنان داشته باشیم.

انتظار میرود که اپل نیز نمایشگر 31.6 اینچی 6K را معرفی کند ، هرچند که نام تجاری "Cinema Show" که مورد عاشقانه قرار گرفته است، به نمایش گذاشته شود. از آنجایی که شایعات نشان می دهد که آنقدر بالا و پایان است، احتمالا انتظار می رود هزینه آن بسیار زیاد باشد و تنها در میان کاربران حرفه ای هدف قرار گیرد. صاحبان MacBook احتمالا هنوز هم مایل به خرید نظارتی ارزان تر و غیر اپل در آینده هستند.

WATCHOS 6 و TVOS 13

با توجه به اینکه اپل در سال جاری دارای یک رویداد متمرکز بر تلویزیون بوده و برنامه تلویزیونی جدید خود را منتشر کرده است، احتمالا نباید چیزهای جدیدی را در tvOS 13 انتظار داشته باشید. بیشتر ما شاهد خواهیم بود که برخی از تیزرها و تبلیغات سرویس تلویزیونی آینده تلویزیون اپل منتشر شود. خوشبختانه اپل در نهایت قیمت ها را آشکار می کند و حتی ممکن است یک بسته نرم افزاری برای خدمات اپل ارائه کند.

به طور مشابه، watchOS 6 نیز شایعات زیادی به دنبال خود دارد. این احتمال وجود دارد که اپل موضوع تمرکز بر سلامت را ادامه دهد و احتمالا در مورد به روز رسانی های برنامه Health خود در کنار به روز رسانی های watchOS صحبت خواهد کرد. یک ویژگی جدید Dose وجود دارد که به شما کمک می کند تا قرصهای روزانه خود را به یاد داشته باشید، اما مهمترین ویژگی این است که چرخه ها ، که به پیگیری چرخه های قاعدگی کمک می کند نیز در آن وجود دارد. ما بسیار خوشحالم که اپل توجه بیشتری به سلامت و باروری دارد.

باید یک برنامه یادداشت جدید Voice Memo وجود داشته باشد، بنابراین انتظار می رود که فریبندگی در مورد ضبط های مخفی از افراد دیده بان در اواخر امسال باشد. ما همچنین  یک برنامه Calculator جدید انتظار داریم، و من به شدت امیدوارم که اپل مجوز ظاهر و احساس ماشین حساب کلاسیک Casio را ببیند، زیرا این امر موجب خواهد شد. ما تقریبا مطمئن هستیم که ساعتهای جدیدی نیز وجود خواهد داشت، اما متاسفانه بعید است که اپل آن را تا توسعه دهندگان شخص ثالث باز کند.

تمام این ویژگی ها گزینه هایی است که ما امیدواریم در WWDC امسال ببینیم. بعضی از آنها ممکن است، و برخی از آن ها فقط رویاهای و آرزوهای ستاره دار است، اما این پیش بینی ها ممکن است که عملی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.