تولیت آستان قدس رضوی گفت: به سبب‌تلاش‌های ناجا میزان جرائم در مشهد مقدس بسیار کاهش یافته و قطعا می‌توان با تلاش، ابتکار و خلاقیت، شهر امام رضا(ع) را به الگویی از امنیت، آرامش و انضباط برای سایر نقاط کشور مبدل کرد.

مشهد می‌تواند به الگوی امنیت، آرامش و انضباط در کشور مبدل شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تنوع خدمات، گستردگی وظایف و تعامل با اقشار مختلف مردم از نکاتی است که اهمیت کار نیروی انتظامی را دوچندان کرده، اظهار کرد: رمز موفقیت هر شخص و مجموعه‌ای در آن است که میزان اهمیت کار خود را بداند، آگاهی از این اهمیت باعث ایجاد نشاط و انگیزه برای کار می‌شود، از این رو پرسنل نیروی انتظامی باید اهمیت و ارزش کار خود را بدانند تا گرفتار روزمرگی نشوند.

وی افزود: تصور کنید چه تشویش و نگرانی در جامعه ایجاد خواهد شد اگر به مردم اعلام شود امشب هیچ نیروی انتظامی در شهر نخواهد بود، این اضطراب و تشویش نشان از آن دارد که مردم اهمیت و قدر کار نیروی انتظامی را می‌دانند حال چه در مواجهه با شما آن را به زبان بیاورند یا نیاورند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ایجاد امنیت در جامعه کاری ارزشمند و بسیار مهم است که بی‌شک جایگاهی والا در پیشگاه پروردگار متعال دارد، اظهار کرد: مشهد، شهر امام رضا(ع) است و با هیچ شهر و نقطه دیگری از کشور قابل قیاس نیست، امام رضا(ع) صاحب این شهر است، از این رو شما نیروی انتظامی شهر امام رضا(ع) هستید، ایشان ناظر بر اعمال شما هستند و مزد زحمات، تلاش‌ها و ایثارهای خود را از ایشان خواهید گرفت.

وی گفت: ما میزبانان میهمانان امام رضا(ع) هستیم و ایشان می‌بینند که چگونه با میهمانانشان رفتار می‌کنیم، تکریم و احترام زائر باید در اولویت پلیس باشد و از بخش‌های مختلف ناجا بویژه راهنمایی و رانندگی این توقع است تا بگونه‌ای با زائران برخورد کنند که با خاطره خوش این شهر را ترک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اهمیت فراهم آوردن شرایط تردد آسان زائران در مسیرهای منتهی به حرم مطهر، اظهار کرد: تا حد امکان از بستن مسیرها و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر خودداری کنید، بستن خیابان باید آخرین مرحله باشد، در این مواقع حتما استفاده از تابلوهای راهنما برای نشان دادن مسیرهای جایگزین و یا راهنمایی مأموران؛ می‌تواند به مردم بویژه زائرانی که شهر را خوب نمی‌شناسند، کمک کند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی ارائه کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.