شهروندان یونسی در گناباد از اینکه قرار است زباله‌های صنعتی در کویر یونسی دفع شوند گلایه زیادی دارند.

گلایه شهروندان از انتخاب «کویر یونسی» برای دفع زباله‌های صنعتی

 

به گزارش قدس آنلاین ، چند روزی است که در رسانه‌ها خبر انتخاب کویر یونسی برای دفع زباله‌های صنعتی منتشر شده و در همین زمینه گلایه‌هایی از سوی مردم مطرح شده است؛ تعدادی از مردم یونسی در تماس با خبرنگار تسنیم در گناباد در زمینه پیگیری و اعلام مخالفت خود با این طرح را داشته‌اند که در همین راستا پیگیری‌های صورت گرفته است.

یکی از شهروندان یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در تعجبم چرا باید یونسی که هیچگاه بهره چندانی از امکانات و بودجه عمرانی استان را نبرده حجم زیادی از نگرانی زیست محیطی استان را به دوش بکشد؛ چرا باید باتوجه به اینکه  درآمد عمده یونسی از محل کشاورزی است باید متحمل پسماندهای سمی‌ ، بیماری‌زا، قابل اشتعال شود.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی پسماند اعلام کرده‌اند چرا تاکنون کسی به فکر یونسی نبوده؛ تمام جوان‌های یونسی به خاطر بیکاری آواره شهرهای دیگر شده‌اند. مسئولان به فکر شهرک صنعتی که بماند یک کارخانه‌ای اینجا نمی‌توانستند ایجاد کنند که چهار نفر اشتغال ایجاد شود؟ حالا که نوبت دفع زباله‌های صنعتی رسیده به فکر شهر یونسی افتادند.

محمدرضا کاظمیان عضو شورای بخش یونسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: تاکنون ابلاغ رسمی به این شهر صورت نگرفته و مردم از رسانه‌ها متوجه این موضوع شده‌اند و به شدت در این زمینه گلایه‌مند هستند و اجازه این کار را نخواهند داد. بخش یونسی بسیار ضعیف است و هیچ امکاناتی ندارد و با این وجود نارضایتی مردم و راه‌اندازی این مجموعه به آن اضافه می‌شود.

سید مصطفی مرجانی بخشدار یونسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان بخشدار از این موضوع اطلاعی ندارم و فقط مردم نارضایتی‌هایی را به ما انتقال داده‌اند و ما در جریان جزئیات این طرح نیستیم. اگر این موضوع قرار باشد در بخش یونسی انجام شود باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد اما آنچه اطلاع داریم فقط چند کویر در کشور برای این موضوع انتخاب شده که یکی از آنها کویر یونسی است.

امحاء زباله‌ها در یونسی صحت دارد

تورج همتی مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد با اعلام این که موضوع امحاء زباله‌های صنعتی در بخش یونسی صحت دارد اظهار داشت: نکته اول در زمینه این طرح این است که مردم بدانند منظور از زباله، زباله‌های صنعتی  بوده و نه زباله‌های شهری و قرار نیست هر نوع پسماندی در این شهر دفن شود.

وی افزود: دانشگاه خواجه نصیر تهران با همکاری چند دانشگاه دیگر براساس یک معیارهای مشخص این  شهر را انتخاب کرده‌اند و در این طرح مشکلاتی زیستی و مضراتی برای مردم وجود نخواهد داشت.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: در برنامه این طرح پیش‌بینی شده تا صدها شغل برای مردم منطقه ایجاد شود و مردم نگران نباشند،هیچ مشکل بهداشتی گریبانگیر شهر نخواهد شد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.