مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد از اجرای سامانه پایش تخلفات ساختمانی در سطح شهر مشهد خبر داد.

اجرای سامانه پایش تخلفات ساختمانی در کل شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مسعود ایاز با بیان این مطلب، گفت: به منظور برخورد قاطع و سریع با تخلفات ساختمانی، سامانه پایش تخلفات ساختمانی در کل مناطق شهر مشهد اجرایی شده و در گردش کار جدید با دادسرای ناحیه ۷ عمومی و انقلاب مشهد همکاری آغاز گردیده است.

وی با بیان اینکه این دادسرا به ارائه احکام قضایی مرتبط در حوزه تخلفات شهرسازی می‌پردازد، افزود: این احکام شامل دستورهای قضایی لازم برای صدور حکم ورود به منزل، دستورپلمب، دستور رفع پلمب، ارجاع فک پلمب و سایر موارد مشابه در خصوص تخلفات ساختمانی است.

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد با بیان اینکه برای این منظور گردش کار به صورت پایلوت با منطقه ۹ شهرداری مشهد آغاز شد، اظهار کرد: سپس با رفع نواقص و ایرادات کار، از بهمن ماه ۹۷ اجرای این سامانه برای کل شهر مشهد کلید خورد.

ایاز با تاکید بر اینکه سرعت و دقت در اجرای روند کار، بررسی آنلاین و صدور حکم پلمب و ثبت وضعیت ملک از جمله نقاط قوت استفاده از این سامانه است، گفت: درخواست صدور حکم به صورت آنلاین به دستگاه قضایی ارسال می شود و قاضی به صورت بر خط پاسخگویی می کند.

وی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر این سامانه آن است که صدور حکم منوط به ساعات اداری نمی‌شود، افزود: با الکترونیکی شدن فرآیند کار، صدور رای در ساعات غیراداری و ایام تعطیل نیز میسر است.

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد با اشاره به ثبت و ارسال و اعتبارسنجی حکم، گفت: برای این منظور مراحل کار به صورت متوالی و گام به گام در سامانه تعریف شده است. ضمن اینکه با الکترونیکی شدن فرآیند کار، زمینه برای حذف مکاتبات اداری فراهم می‌شود.

ایاز با بیان اینکه مستندسازی دقیق از دیگر مزایای بکارگیری این سامانه است، خاطرنشان کرد: در صورت صدور درخواست از سوی کارکنان مهندسی و نظارت بر ساخت و سازها، عکس‌های گرفته شده به صورت الکترونیکی بایگانی می‌شود و وقایع به دقت ثبت می‌شود. با این کار امکان دسترسی مجدد و برداشت‌های چندباره از این اطلاعات وجود دارد.

وی قابلیت گزارش‌گیری سامانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: از آنجا که اطلاعات به صورت الکترونیکی جمع‌آوری می‌شود، قابلیت گزارش‌گیری با توجه به نوع و میزان تخلفات، تراکنش‌های مکانی و زمانی به صورت لحظه‌ای و در بازه‌های زمانی دلخواه وجود دارد.

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد به برنامه‌ریزی و مدیریت کار پیمان‌ها با استفاده از آمار ثبت شده در سامانه اشاره کرد و اظهار داشت: در این صورت افق اجرای کار را می‌توان مشاهده کرد و نیرو و امکانات لازم را پیش‌بینی نمود.

ایاز با اشاره به مانیتورینگ و پایش تخلفات ساختمانی، توضیح داد: این مهم در لایه‌های مختلف تعریف شده و قابل رویت است. از آن جمله می‌توان به پایش انواع تخلفات ساختمانی، پایش عوامل گشت و بررسی موقعیت مکانی داده‌ها اشاره کرد. بکارگیری این شیوه به برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.