سرپرست هیئت والیبال خراسان رضوی گفت: اسپانسرها تمایلی به حمایت از والیبال خراسان رضوی ندارند.

اسپانسرها تمایلی به حمایت از والیبال خراسان رضوی ندارند

به گزارش قدس آنلاین ، ورزش والیبال طرفداران بسیاری داشته و تعداد زیادی از ساکنان خراسان رضوی در مسابقات آن شرکت می‌کنند، ورزشکاران والیبال خراسان رضوی صاحب مدال‌های متعدد طلا، نقره و برنز هستند، آنها تاکنون افتخارات بسیاری کسب کردند.

والیبالیست‌های خراسانی تاکنون توانستند به جایگاه بالایی دست یابند، آنها برای رسیدن به سطح قهرمانی در مسابقات کشوری تمام تلاش خود را به‌کار بردند البته مشکلاتی در هیئت والیبال وجود دارد که از آن می‌توان به کمبود سالن ورزشی اشاره کرد اما این ورزشکاران با وجود آن دست از فعالیت نمی‌کشند.

حمید نیکویی سرپرست هیئت والیبال خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، در ارتباط با وضعیت ورشکاران والیبال ساکن استان نکاتی را ذکر کرد، همچنین در مورد مسابقات در پیش روی هیئت توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

سرپرست هیئت والیبال خراسان رضوی گفت: در حال حاضر به عنوان سرپرست هیئت والیبال خراسان رضوی فعال هستم و هنوز ریاست هیئت را برعهده ندارم، از ابتدای فعالیتم به عنوان رئیس هیئت می‌توانم اقدامات مختلفی در راستای بهبود وضعیت والیبال در استان انجام دهم، البته تاکنون نیز برنامه‌های مختلفی داشتیم که از آنها می‌توان به برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری اشاره کرد.

نیکویی گفت: یکی از تأثیرگذارترین امور در جذب ورزشکاران به رشته والیبال، استعدادیابی بوده که تاکنون این هیئت در چنین امری نیز موفق عمل کرده، برنامه‌هایی نیز به صورت مستمر انجام می‌شود و ورزشکاران نیز تمرینات خود را انجام می‌دهند، پس از انتخاب رئیس هیئت والیبال خراسان رضوی، قرار بر برگزاری برنامه‌های مختلف شده است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از پیشکسوتان والیبال با نام جوانبخت به عنوان دبیر هیئت والیبال خراسان رضوی فعال است، پس از برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست هیئت والیبال خراسان رضوی، برای جمع‌آوری نیروهای مستعد در ورزش والیبال و برپایی برنامه‌های داخلی اقدام می‌کنیم.

نیکویی افزود: روستاها و شهرستان‌های خراسان رضوی فعالیت خود را به نحو مطلوب انجام می‌دهند و از آنها توانستیم افراد مستعدی را جذب این ورزش کنیم، برخی از آنها در سطوح بالایی با حریفان خود به رقابت می‌پردازند، از ابتدای سرپرستی‌ام در این هیئت از شهرستان‌ها بازدید شده است.

وی تصریح کرد: مسابقات کشوری در رده سنی نوجوانان در تاریخ مشخصی برگزار می‌شود و در حال حاضر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها انتخاب شده اند، این رقابت‌ها در بخش آقایان برگزار می‌شود، همچنین قرار بر برگزاری مسابقاتی در بخش مربیان در تیرماه شده که در حال حاضر مربیان خراسانی در سالن مهران تمریسنات خود را انجام می‌دهند.

سرپرست هیئت والیبال خراسان رضوی بیان کرد: هیئت والیبال خراسان رضوی سالیانه در چندین مسابقات کشوری در رده‌های سنی مختلف نظیر جوانان، نوجوانان و امید و در دو بخش آقایان و بانوان شرکت می‌کند، در سال گذشته مقام‌های درخوری کسب نشد اما امسال قرار بر کسب افتخارات بسیاری در این بخش شده است.

نیکویی تاکید کرد: امسال هنوز برگزاری مسابقات نوجوانان و جوانان اعلام شده است، در تیرماه قرار بر برگزاری مسابقات نوجوانان شده و همچنین مسابقات جوانان در مردادماه برگزار می‌شود، این رقابت‌ها به صورت مقدماتی شکل می‌گیرد، به طور کلی ورزشکاران و مربیان باید آمادگی کامل برای برنامه‌های آینده را داشته باشند.

وی افزود: سالن مهران به طور اختصاصی در اختیار هیئت والیبال خراسان رضوی قرار داشته که ورزشکاران مستعد و افتخارآفرین می‌توانند به صورت رایگان از این فضا استفاده کنند، تیم‌های ورزشی متعددی در این مکان ورزشی فعالیت می‌کنند، آنها برای اعزام به مسابقات و کسب مدال تلاش خود را به‌کار می‌برند.

نیکویی گفت: امکانات تا حدی وجود داشته و وسایلی مانند توپ، تور و زمین در اختیار ورزشکاران قرار دارد، بیش از این امکاناتی نداریم، در صورت نیاز به برگزاری مسابقات داخلی پیش از مسابقات کشوری، ورزشکاران پس از معرفی به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی زیر نظر مربی رقابت برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز اسپانسری برای حمایت از هیئت والیبال خراسان رضوی یافت نشده، این امر پس از برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست هیئت والیبال استان پیگیری می‌شود، باید اسپانسری جهت بهبود و ارتقاء سطح مسابقات یافت شود تا آنها نیز به تبع بتوانند پیشرفت کنند.

نیکویی افزود: ارگان‌هایی نظیر فدراسیون والیبال و همچنین اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از هیئت حمایت می‌کنند، در سال گذشته این سازمان‌ها از هیئت والیبال استان حمایت کردند اما تنها حمایت آنها کفایت نمی‌کند و پیشرفت والیبال در استان مستلزم وجود اسپانسر قدرتمند است.

وی افزود: در سال گذشته اسپانسرهای مطلوبی در هیئت فعالیت می‌کردند و امسال نیز امید بر یافت اسپانسرهایی مانند سال گذشته هستیم، منبع درآمد هیئت والیبال خراسان رضوی، کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های مانند آن بوده و منبع درآمد دیگری ندارد، باید سایر ارگان‌ها نیز پای کار بیایند.

نیکویی گفت: میزبانی امری بسیار مفید و مؤثر برای ارتقاء ورزشکاران بوده که در تلاش هستیم با حضور اسپانسر این امر را اجرایی کنیم، در بحث اعزام نیز هیئت والیبال خراسان رضوی تمامی هزینه‌های ورزشکاران اعم از مربی، اقامت، لباس، کفش و نظایر این موارد را پرداخت می‌‎کند.از شهرستان‌های فعال خراسان رضوی در ورزرش والیبال می‌توان به نیشابور، تربت حیدریه، قوچان، چناران و نظایر این شهرستان‌ها اشاره کرد، سایر شهرستان‌ها امکانات ندارند، در صورت کمک به آنها می‌توان شاهد فعالیت بیشتر این شهرستان‌ها در بخش والیبال بود.

وی تصریح کرد: هیئت والیبال خراسان رضوی از هیئت‌های شهرستان‌ها درخواست ارسال تقویم سالیانه دارد تا در قبال امور و برنامه‌های هر شهرستان، بودجه مشخصی در اختیار قرار دهد، به این صورت هر شهرستانی می‌تواند برنامه‌های بیشتری برگزار کند و ورزشکاران خود را برای مسابقات با سطوح بالاتر آماده سازد.

نیکویی گفت: آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران والیبال ساکن خراسان رضوی وجود ندارد چرا که ورزشکاران بسیاری به صورت مستقل و بدون حضور در سالن ورزشی ورزش می‌کنند و در برخی از مسابقات حضور دارند، در حال حاضر 40 ورزشکار حرفه‌ای زیر نظر مربیان مهارت دیده فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ورزشکاران والیبال خراسان رضوی مورد حمایت متولیان قرار نمی‌گیرند، باید برنامه‌ریزی در جهت ثبت اسامی آنها صورت پذیرد تا بتوان شناخت دقیقی از تعداد آنها داشت، در این صورت می‌توان از آنها حمایت کرد، والیبال ورزشی خانوادگی شده و شرایط خوبی برای پیشرفت داریم، در صورت توجه بیشتر مسئولان می‌توان آینده خوبی را برای والیبال استان رقم زد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.