نشریه آمریکایی فارین پالسی (سیاست خارجی) در گزارشی تحلیلی تحت عنوان «آیا کیم جونگ اون مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای خود را اعدام کرد؟» نوشت: منابع خبری کره جنوبی اعلام کردند کیم هیوک چول، فرستاده ویژه کره شمالی به آمریکا به همراه چهار تن از اعضای ارشد وزارت خارجه این کشور در مارس سال جاری میلادی مورد بازجویی قرار گرفته و اعدام شدند.

خالدی/

نشریه آمریکایی فارین پالسی (سیاست خارجی) در گزارشی تحلیلی تحت عنوان «آیا کیم جونگ اون مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای خود را اعدام کرد؟» نوشت: منابع خبری کره جنوبی اعلام کردند کیم هیوک چول، فرستاده ویژه کره شمالی به آمریکا به همراه چهار تن از اعضای ارشد وزارت خارجه این کشور در مارس سال جاری میلادی مورد بازجویی قرار گرفته و اعدام شدند. مجازات این افراد ظاهراً در پی ناکامی نشست کیم و ترامپ در «هانوی» ویتنام صورت گرفته است. اگرچه کارشناسان در مورد درستی این خبر تأیید نشده تردیدهایی داشته و موضع محتاطانه دارند اما درز این اطلاعات نشان‌دهنده آن است که کشتی مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی بشدت به گِل نشسته است.

با وجود پرسش‌های بدون پاسخ، مقامات و کارشناسان بر این باورند که کیم بشدت از بن‌بست ایجاد شده در مذاکرات ناراضی و این اقدام را در راستای مجازات آمریکا انجام داده است. مقامات پیونگ‌یانگ پیشتر نیز با انجام آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد این نارضایتی را اعلام کرده بودند. این گزارش، اگر دقیق باشد، با وجود خوش‌بینی‌های مضاعف ترامپ می‌تواند به معنای نابودی تلاش‌های رئیس‌جمهور برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی تلقی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.