به گفته یک منبع نظامی سوری، در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه شرقی قنیطره در جنوب سوریه ۳ نفر شهید و ۷ نفر زخمی شدند.

۱۰ شهید و زخمی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به قنیطره

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه شرقی قنیطره در جنوب سوریه، ۳ نفر شهید و ۷ نفر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه پیش از این گزارش داده بود پدافند هوایی این کشور اجسامی را در آسمان حومه جنوبی دمشق مورد شناسایی و هدف قرار داده است.

خبر حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه پس از آن منتشر شد که منابع محلی سوری بامداد امروز (یکشنبه) از شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف آسمان دمشق خبر دادند.

یک منبع نظامی سوریه در این باره گفت حمله موشکی رژیم صهیونیستی در ساعت ۴:۱۰ صبح امروز به وقت محلی صورت گرفت و در پی آن ۳ سرباز سوری شهید و ۷ نفر زخمی شدند.

الاخباریه اعلام کرد سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه چند موشک شلیک شده را هدف قرار داد و اهداف متخاصم به هیچ پایگاه ارتش سوریه اصابت نکرده است.

دقایقی پس از انتشار این خبر، ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی کم‌سابقه، با انتشار فیلمی در صفحه توییتر خود، حمله موشکی به استان قنیطره در جنوب سوریه را تایید کرد.

یک مقام نظامی سوریه گفت در ساعت ۳:۲۲ بامداد امروز به وقت محلی نیز چند موشک از جولان اشغالی به حومه جنوبی دمشق شلیک شده بودند، که با واکنش سریع پدافند هوایی ارتش سوریه مواجه شد.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی پیش از این مدعی شده بودند ساعاتی پیش چند راکت از خاک سوریه به سمت منطقه اشغالی جولان شلیک شده است.

بنا به ادعای این رسانه‌ها، دو راکت شلیک شده که یکی از آنها در خاک سوریه فرود آمده، اما دیگری به منطقه «جبل الشیخ» جولان اشغالی اصابت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حساب توییتری خود مدعی شلیک راکت به سمت اراضی اشغالی شد و افزود این حادثه تلفاتی در پی نداشته، اما مشخص نیست که آیا شلیک این راکت‌ها عمدی بوده یا خیر.

هنوز رسانه‌ها و مقامات سوریه به این حادثه واکنشی نشان نداده‌اند.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است. 

با این حال، رئیس جمهور آمریکا، روز ۲۵ مارس (۵ فروردین) علی‌رغم قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت حکمی را امضا کرد که به موجب آن «حاکمیت» رژیم صهیونیستی را بر منطقه اشغالی جولان سوریه به رسمیت شناخت. این حکم در دیدار وی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امضا شد. این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا با واکنش‌ها و محکومیت‌های شدید بین‌المللی مواجه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.