فرمانده انتظامی مشهد عنوان کرد: اعضای باند مخوف ۱۴ نفره زورگیری، گوشی قاپی و... در عملیات شبانه‌روزی مأموران کلانتری آستانه‌پرست در نقاط مختلف شهر مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

باند مخوف «گربه» در چنگال عدالت

سرهنگ اکبرآقابیگی در تشریح این ضربه پلیسی به باند زورگیران خشن به قدس گفت: مدتی پیش با افزایش تعداد زورگیری‌ها، کیف و موبایل قاپی‌ها در محدوده خیابان‌های امام رضا(ع)، بهجت، کاشانی و... دستوری صادر و از کلانتری‌های موجود در محدوده اعلام شده، خواسته شد تا موضوع شناسایی عاملان سرقت‌های متعدد را به صورت ویژه‌ای در دستورکار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: به موازات این اقدام، برخی از شکات پرونده با مراجعه به کلانتری آستانه‌پرست به تشریح نحوه سرقت‌ها پرداختند. فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: جمع‌بندی اظهارات مالباخته‌ها و بررسی برخی سرنخ‌های به‌جا مانده توسط مأموران کلانتری، مشخص کرد پلیس با اعضای باندی خشن، حرفه‌ای و سازمان یافته که تعداد آن‌ها بیش از ۱۰ نفر بود، روبه‌رو است. از همین رو دو روز پیش پیگیری ماجرا با دستور سرهنگ فشایی، فرمانده کلانتری در اختیار مأموران زبده تیم تجسس کلانتری آستانه‌پرست قرار گرفت.

هر سرقت یک لباس خاص

با آغاز اقدامات دقیق و موشکافانه تیم‌های عملیاتی کلانتری، اطلاعات دقیق‌تری بدست آمد که واکاوی آن‌ها نشان می‌داد سرکرده باند «گربه» در هر اقدام مجرمانه لباس مخصوصی به تن می‌کند، اما در بیشتر زورگیری‌ها، کیف و گوشی‌قاپی‌ها با بلوز و شلوار لی آبی و کلاه مشکی ظاهر می‌شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: اعضای باند در ارتکاب جرایم خشن خود حتی به افرد کم سن و سال هم رحم نمی‌کردند، چراکه در بررسی یکی از موارد مشخص شد دو نفر از اعضای باند سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت راه نوجوان ۱۳ ساله را سد کرده و ابتدا مشتی به سر او کوبیده و سپس با چاقو وی را تهدید و گوشی او را سرقت کرده‌اند.

سرهنگ آقابیگی به آغاز عملیات پلیسی برای متلاشی کردن باند «گربه» اشاره کرد و در این باره گفت: اقدامات فنی و پلیسی مأموران کلانتری به صورت مداوم و بدون استراحت برای ردزنی اعضای باند مخوف زورگیری ادامه داشت تا اینکه تیم‌های عملیات موفق شدند با استفاده از سرنخ‌های

به‌جا مانده هویت یکی از مجرمان را که نقش مهمی در سرقت‌ها داشت شناسایی و محدوده تردد وی را هم ردزنی کنند.

 مخفی شدن میان علوفه‌ها هم کمکی به متهم نکرد

پس از این اقدام به سرعت تیم تجسس کلانتری به محل موردنظر که در حوالی التیمور بود، عزیمت کرد و پس از کنترل نامحسوس مبادی ورودی و خروجی محل یادشده، متهم درحالی که سوار بر یک دستگاه پراید ۱۳۲ بود شناسایی و عملیات دستگیری وی را آغاز کردند.

سارق حرفه‌ای به محض اینکه فهمید پلیس در تعقیب وی می‌باشد، تغییر مسیر داد و خلاف جهت حرکت خودروها شروع به فرار کرد، این تعقیب و گریز پلیس ادامه داشت تا جایی که مجرم راه فرار با خودرو را بسته دید و در یک لحظه پراید را در حاشیه خیابان طبرسی دوم متوقف و پای پیاده از محل متواری شد.

پس از فرار متهم، مأموران متوجه شدند او به روستای «برزش آباد» گریخته و در یک گاوداری مخفی شده است. مأموران بدون فوت وقت خود را به آنجا رسانده و پس از ورود به محل، موفق شدند یکی از سرکردگان باند را در حالی دستگیر کنند که وی لابه‌لای علوفه‌ها مخفی شده بود. در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح سرد نیز کشف شد.

لو رفتن ۱۳ عضو باند

وی بیان داشت: متهم بسرعت به مشهد منتقل و مورد بازجویی‌های فنی و پلیسی دقیق قرار گرفت و مستندات پرونده پیش رویش قرار گرفت و موجب شد مجرم حرفه‌ای سکوت را بشکند و اعتراف کند که همراه با ۱۳ نفر دیگر به صورت سازمان یافته در مناطق مختلف شهر مشهد سرقت‌های خشنی را رقم زده‌اند. او در ادامه هویت همه سارقان و محل حضور احتمالی تمامی اعضای باند «گربه» را لو داد. سرهنگ آقابیگی اظهار کرد: این‌گونه بود که عملیات بعدی پلیس آغاز و یکی دیگر از سرکرده‌های باند معروف به «بی‌دندان» را در روستای «شترک» شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. از متهم نیز یک قبضه سلاح سرد (نیمچه) کشف شد.

همچنین ردزنی‌های دقیق پلیسی گویای این بود که پنج نفر از اعضای باند با هم در یک محل مخفی و اقدام‌های مجرمانه‌شان را در آنجا طرح‌ریزی می‌کنند. برهمین اساس هماهنگی قضایی لازم در این زمینه صورت گرفت و پاتوق سارقان خشن در منطقه التیمور شناسایی و متهمان در حالی که تصور دیدن مأموران را بالای سرشان نداشتند، دستگیر شدند. عملیات پلیسی برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه پیدا کرد و آن‌ها هم در مناطق گلشهر، علیمردانی و پنچ‌تن دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با دستگیری تمامی اعضای باند مخوف سرقت در مشهد، از ناحیه آن‌ها حدود ۳۶ عدد کارت حافظه گوشی‌های هوشمند سرقت شده، حدود ۲ میلیون تومان وجه نقد، تعداد زیادی انگشتر، کیف پول، کارت عابربانک، تعدادی گوشی تلفن‌همراه، پنج دستگاه موتورسیکلت سبک و سنگین و تعدادی سلاح سرد کشف شد.

همچنین در بازرسی محل اختفای یکی از گردانندگان باند سرقت، ۱۰ دست لباس مورد استفاده در سرقت‌ها نیز کشف شد.

 شناسایی یک عضو باند از روی خالکوبی

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: در همان لحظات اولیه متلاشی شدن باند یادشده، تعدادی از شکات با مراجعه به کلانتری اعضای باند را شناسایی کردند. در این میان یکی از شهروندان از روی خالکوبی انگشتان دست توانست عامل زورگیری را شناسایی کند و به مأموران گفت: وقتی آن‌ها به من حمله کردند و با مشت به سرم زدند، چشمم به پشت دست او افتاد و خالکوبی‌ها را مشاهده کردم.

سرهنگ آقابیگی ضمن قدردانی از تلاش بی‌وفقه فرمانده و مأموران دایره تجسس کلانتری آستانه‌پرست که به صورت ویژه‌ای این پرونده را رصد و به نتیجه رساندند، ادامه داد: شهروندان درصورتی که از روی مشخصات و تصاویر البسه مورد استفاده اعضای باند در سرقت‌ها موفق به شناسایی آن‌ها شدند، می‌تواند به کلانتری یادشده و یا به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.