خراسان شمالی- حجت الاسلام محمدعلی سالاری گفت: مراسم محوری ارتحال حضرت امام خمینی ره در مرکز استان؛ ساعت ۱۸:۳۰عصر روز ۱۳خرداد و با پذیرایی افطار برگزار خواهد شد.

مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۱۳خرداد برگزار می شود

یه گزارش قدس آنلاین، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام محمدعلی سالاری در دومین نشست هماهنگی ستاد های ارتحال حضرت امام خمینی (ره)و نماز عید فطر با اشاره به حضور پرشور و چشمیگر مردم در راهپیمایی روز قدس از عملکرد اصحاب خبر و رسانه قدردانی کرد.

وی با اشاره به حضور چشمگیر و رشد قابل توجه جمعیت در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضور مردم روزه دار در این راهپیمایی را خیرکننده عنوان کرد و افزود: تصاویر به دست آمده نشان از رشد بیش از ۲۰درصدی را داشت.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس خراسان شمالی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این راهپیمایی، تلاش و همت همه عوامل، دستگاههای امنیتی و انتظامی، رسانه ملی به ویژه اصحاب خبر و رسانه را قابل تحسین برشمرد و عنوان کرد: این شکوه و این حضور دشمن شکن حاصل تلاش و همگرایی تمام دست اندرکاران ستاد بوده است.

حجت الاسلام سالاری یادآور شد: مراسم محوری ارتحال حضرت امام خمینی ره در مرکز استان؛ ساعت ۱۸:۳۰عصر روز ۱۳خرداد و با پذیرایی افطار برگزار خواهد شد.

وی همچنین با توجه به نزدیک بودن دو مراسم ارتحال و نماز فطر بیان داشت: با اعلام عید سعید فطر نماز عید ساعت ۷صبح روز عید در بلوار مصلی طبق سنوات گذشته برگزار خواهد شد.

درادامه این نشست که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد؛ آیت الله ابوالقاسم یعقوبی؛ نماینده ولی فقیه در استان ضمن قدردانی از دست اندرکاران مراسم و مناسبتها بویژه اقامه نماز عید سعید فطر، عید فطر را یکی از ایام ا... ها برشمرد که روز عیدی دادن خداوند به بندگان مومن خود است.

وی با اشاره به روایتی بیان داشت: وقتی مردم به سمت مصلی های نماز جمعه حرکت می کنند؛ خداوند خطاب به ملائکه می فرماید:شاهد باشید؛ من تمام کسانی را که برای اقامه نماز حرکت می کنند می بخشم.

امام جمعه بجنورد گفت: در روایت آمده وقتی روزه های ما پس از ماه مبارک به خداوند عرضه می گردد، این اعمال را در نورهای سبزرنگی آویز خواهند کرد و دلیل آن هم این است که تا زمانیکه فطریه پرداخت نکنیم اعمال ما در جایگاه اصلی خود نخواهد نشست.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اختلاف زاویه قبله در بلوار مصلی بیان داشت: قبله مصلی کج و مایل به راست بوده و متولیان باید صفوف نماز عید را مدیریت و ساماندهی کنند تا نماز مومنین لطمه ای وارد نشود.

وی با اشاره به تفرق و تعدد نماز های عید سعید فطر تصریح کرد: باید این تفرق و چنددستگی به وحدت تبدیل شده تا حضور چشمگیر و باشکوهی را در روز عید فطر شاهد باشیم.

آیت الله یعقوبی پیشرفت و قدرت و شکوه را در جماعت دانست و افزود: نماز عید فطر یکی از تجمعات کیفی و مهمی است که در اسلام تأکید فراوانی بر آن شده است؛ ازاین‌رو باید با شکوه و شوکت خاصی در استان برگزار کنیم.

امام جمعه بجنورد همچنین مبلغ فطریه برای هرنفر را ۷۵۰۰ تومان اعلام کرد و به گفته وی مبلغ کفاره عمد برای هر روز ۱۴۰ هزار تومان است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.