رییس اتحادیه املاک شمیرانات گفت: در همه جای دنیا مشاور املاک قابل احترام است و کسی وقتی خود را به عنوان یک مشاور املاک معرفی می کند با دید مثبت مورد توجه قرار می گیرد اما در ایران این دید قدری مخدوش شده است.

برخورد جدی با دفاتر و مشاورین املاک متخلف

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدرضا قاسمی، رییس اتحادیه املاک شمیرانات در گردهمایی ساماندهی دفاتر و مشاورین املاک اتحادیه املاک شمیرانات در خصوص بحث ساماندهی دفاتر و مشاورین املاک گفت: گردهمایی امروز برای آموزش و ساماندهی دفاتر و مشاورین املاک است که حدود سه سال دریافت مجوز آن از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران به طول انجامید. هرچند زمان زیادی برای دریافت این مجوز صرف شد اما خرسندیم که می توانیم در این زمینه راهی رابرای قانونمند کردن فعالیت دفاتر املاک و مشاورین و همچنین آموزش های علمی، حقوقی و قانونی در این صنف ارائه دهیم.

وی گفت: ما در اتحادیه از آموزش های علمی پیشتیبانی می کنیم، چرا که عدم آگاهی های حقوقی، علمی و صنفی ضربات غیر قابل جبرانی به همکاران ما در این صنف و حتی خود اتحادیه وارد کرده از این جهت مقوله آموزش برای ما بسیار جدی و قابل توجه است، چرا که بحث املاک با توجه به شرایط خاصی که در اقتصاد دارند، باید حتما همراه با آموزش باشند که شفافیت و درصد خطا و ریسک در آنها کاهش پیدا کند.بسیاری از دفاتر ما به دلیل عدم آگاهی، توانایی و آموزش در خصوص حقوق، عقود و نگارش قراردادها لطمات بسیاری خوردند.

قاسمی ادامه داد: به عنوان مثال، هفته گذشته حکمی توسط یکی از دادگاه ها صادر شد که یکی از مشاورین املاک خوشنام ما به دلیل عدم آگاهی قراردادی را تنظیم و ازائه کرد که در نتیجه سبب شد ضرر مادی و معنوی هنگفتی را پرداخت کند؛ ما درصددیم که این خطاها به مرور زمان کاهش و با پشتکار به صفر برسد. از این جهت مقوله ساماندهی دفاتر املاک ومشاورین حدود یک سال و نیم توسط اتحادیه به خصوص نایب رییس در حال پیگیری است و حتما انجام می شود و بعد از کسب مجوز های لازم و اعلام به همه دفاتر املاک لازم الاجرا خواهد بود و در صورت عدم رعایت قطعا با دفتر املاک خاطی برخورد قانونی و جدی خواهد شد. امیدواریم با این پیگیری ها اتحادیه املاک به یک صنف علمی و با درصد خطای صفر که مورد رضایت دوطرف باشد تبدیل شود.

رییس اتحادیه املاک شمیرانات در ادامه افزود: در همه جای دنیا مشاور املاک قابل احترام است و کسی وقتی خود را به عنوان یک مشاور املاک معرفی می کند با دید مثبت مورد توجه قرار می گیرد اما در ایران به دلیل همین عدم اگاهی و آموزش و خطای برخی مشاورین املاک نماها این دید قدری مخدوش شده است.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.