علی مقصود گفت: نتانیاهو پس از آنکه دید در داخل اسرائیل شکست خورده و از تشکیل کابینه رژیم ناکام مانده است و تمام مسلمانان روز جمعه گذشته در حمایت از قدس شریف به خیابان‌ها امدند، خواست تا با تجاوز شب گذشته به قنیطره، منافع سیاسی خود در داخل را تامین و حالت آشفتگی و نگرانی به وجود آمده در جامعه اسرائیل را متوقف کند.

تجاوز  اسرائیل به «قنیطره»، به دلیل شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه انجام شد

«علی مقصود» کارشناس مسائل استراتژیک و نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس آنلاین در ارتباط با حمله موشکی شب گذشته رژیم صهیونیستی به قنیطره و ریف دمشق که به دنبال آن چند نفر از نیروهای ارتش سوریه شهید وزخمی شدند گفت: در واقع می توانیم این تجاوز رژیم صهیونیستی را در چارچوب همان تجاوز جنگ تروریستی علیه محور مقاومت و سوریه از چند سال گذشته تاکنون درج کنیم. پس از آن پایداری و پیروزی های بزرگی که محور مقاومت و در رأس آن ایران در تمام جبهه ها علیه دشمن به دست آورده و با تهدیدهای آمریکا مقابله کرده است، عقب نشینی و اظهار ضعف دشمن آغاز شد.

علی المقصود افزود: امروز محور مقاومت پاسخ هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی را قاطعانه می‌دهد؛ گروه‌های مقاومت در فلسطین قدرت خود را در جنگ اخیر به نمایش گذاشتند و تهددید کردند که قلب تل آویو را هدف قرار خواهند داد. همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سید مقاومت تأکید کرد که هر گونه تجاوز و تعدی چه به ایران با شد چه به لبنان، جنگی فراگیر در خواهد گرفت که اسرائیل بهای آن را پرداخت خواهد کرد، همانطور که منافع آمریکا و دیگر حامیان تروریسم از جمله سعودی نیز در تیررس خواهد بود.

این کارشناس نظامی سوری تاکید کرد: نتانیاهو پس از آنکه دید در داخل اسرائیل شکست خورده و از تشکیل کابینه رژیم ناکام مانده است و تمام مسلمانان در جهان روز جمعه گذشته در حمایت از قدس شریف به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند و از محور مقاومت حمایت کردند، خواست تا با تجاوز شب گذشته به قنیطره و ریف دمشق، منافع سیاسی خود در داخل را تأمین کند و حالت آشفتگی و نگرانی به وجود آمده در جامعه اسرائیل را متوقف کند.

علی مقصود با اشاره به اقدام چند روز پیش رژیم صهیونیستی در ارسال چند تانک به بخش غیر اشغالی جولان در سرزمین های سوری و نقض توافق آتش بس میان دو طرف تصریح کرد: پس از آنکه تروریست ها در سوریه در حال نابودی هستند و رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر متحد خود یعنی گروه تروریستی «جبهه النصره» را ازدست داده است و همچنین پس از آنکه ارتش سوریه بر مواد شیمایی ساخت آلمان در مقر تروریست‌های «کلاه سفید» در نقاط مرزی مشترک با فلسطین اشغالی که بازوی رسانه‌ای و اطلاعاتی اسرائیل به شمار می‌روندف دست یافت؛ رژِیم صهیونیستی تلاش کرد تا با ارسال این تانک‌ها اعتراض خود به حضور ارتش سوریه در مرزهای این رژیم را اعلام کند، ولی با امادگی نیروهای سوری مواجه و مجبور به عقب نشینی شد.

وی تاکید کرد: اگر امروز سوریه در مقابل تجاوزات اسرائیل سکوت می‌کند، اولا اولویت های خاص خود را دارد و این اولویت آن است که می خواهد ابتدا به جنگ تروریستی به طور کامل پایان دهد و پس از آن در شرایط مناسب در جبهه های دیگر وارد شود. دوم آنکه سوریه نمی‌خواهد با این دشمن امت اسلامی زمانی وارد جنگ شود که او می‌خواهد، بلکه در زمانی این جنگ انجام خواهد شد که ارتش سوریه مناسب بداند.

علی المقصود در پایان به عملیات آزادسازی ادلب از سیطره تروریست ها اشاره کرد و گفت: علی رغم آنکه نیروهای ارتش سوریه مناطق مختلف در ادلب را یکی پس از دیگری از وجود تروریست ها پاکسازی و این مناطق را بدون آسیب رساندن به غیرنظامیان با قدرت آزاد می کنند، ولی به مانند عملیات های آزادسازی گذشته غرب و در رأس آن امریکا درصدد سناریوسازی  و ایجاد بهانه برای جلوگیری از پایان یافتن این جنگ تروریستی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.