سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی سعید مرادی این روزها آخرین مراحل فنی را پشت سر می گذارد و به گفته کارگردانش الهام گرفته از زندگی زنانی است که فعالیت های اجتماعی و رزمی آنها مانعی برای رسیدگی به وظایف مادری و زندگی شخصی شان نبود.

«بانوی سردار» یادآور زندگی زنانی مبارز و مادرانی فداکار است

پرویز شیخ طادی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی قدس آنلاین از آخرین مراحل فنی و ساخت موسیقی مجموعه تلویزیونی «بانوی سردار» خبر داد و گفت: تمام مراحل فنی این سریال به پایان رسیده و این روزها نیز مشغول ضبط موسیقی و انجام کارهای نهایی هستیم.

وی در ادامه افزود: چیزی به پایان کار نمانده و به محض اتمام مراحل ساخت موسیقی، کار برای پخش از شبکه اول سیما آماده می‌شود. 

شیخ طادی یادآور شد: این سریال یادآور و الهام گرفته از زندگی زنان مبارزی است که نقش تاثیرگذاری در تاریخ داشتند و نکته مهم تر آن این است که فعالیت های اجتماعی و رزمی آنها هیچ گاه مانع از رسیدگی به خانواده و زندگی شخصی شان نشد. تمام تلاش ما در این مجموعه این بود که رشادت های آنها را به تصویر بکشیم و نقش تأثیرگذار زنان در فعالیت های اجتماعی را مطرح کنیم در حالی که چیزی از زن و مادر بودنشان کم نمی شود و مبارزان موثری در فضای اجتماعی دوران خودشان بودند.

وی تصریح کرد: این داستان های تاریخی برگرفته از زندگی افراد بسیاری همچون مادر کریم خان زند، تاریخ مربوط به اواخر دوران احمدشاه، بی بی مریم  سردار بختیاری و ... است و به زندگی نخستین بانوی سردار ایرانی که به مبارزه با استکبار انگلیس و حکومت مرکزی رضاشاه می پردازد.

«بانوی سردار» از سریال های تاریخی و پرلوکیشن و پربازیگر تلویزیون است که پانته آ سیروس، حبیب دهقان نسب، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، مهدی میامی، فرزین محدث، محمد فیلی، کاظم هژیرآزاد، صدرالدین حجازی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا مهران، مرتضی زارع، سعیده عرب، علیرضا جاویدفر، بهشاد چنگیزی، سیاوش درخشی، شاپور کلهر، پارسا قربانی، مجید کریمی، علیرضا دیلمی، فاطمه شکری، عسل قرایی هم در آن ایفای نقش می کنند.همچنین سینا سرلک تیتراژ این مجموعه را خوانده است.

فصل اول این سریال به زندگی بی‌بی مریم سردار بختیاری می‌پردازد. وی نخستین بانوی سردار ایرانی که به مبارزه با استکبار انگلیس می پردازد و فصل دوم آن به زندگی علیمردان خان بختیاری خواهد پرداخت. آخرین سکانس‌های این سریال در ارتفاعات پردیس و پلور مازندران مقابل دوربین رفت. زرنان شهریار، شهرک دفاع مقدس و یکی از لوکیشن‌های فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» نیز از دیگر لوکیشن‌های این سریال بودند.

عوامل اصلی این مجموعه عبارت است از: نویسنده و کارگردان: پرویز شیخ طادی، تهیه کننده و مجری طرح: سعید مرادی، مدیر تصویربرداری: فرخ مجیدی، مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست، طراح صحنه و لباس و مدیر هنری: مجید علی، مدیر تولید: رحیم بیابانی، طراح چهره پردازی: داریوش صالحیان، مدیر برنامه ریزی: داریوش جهانگیری، دستیار اول کارگردان: محسن حسن پور،طراح جلوه های ویزه میدانی: حمید رسولیان، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، صداگذار: احسان افشاریان، تدوین: مهدی مهرنیا، طراح تیتراژ: دهقان محمدی.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.