اگر چندین سال از iOS استفاده کرده اید، متوجه می شوید در حالی که اپل در افزودن ویژگی های جدید به پلتفرم خوب است، اما بسیاری از زمینه ها مشخص است که قدیمی، خسته کننده و نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارند.

اپل نیاز به ترمیم و تغییرات جدی در IOS 13 دارد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در حالی که تقریبا تمام کاربران اپل سیستم عامل و رابط کاربری انحصاری این شرکت را دوست دارند، اما بدیهی است که برای اکثر کاربران این رابط کاربری تکراری و بی روح شده است، اپل در گذشته خلاقیت و ویژگی های بیشتری را در گوشی های هوشمند و نسخه های قبلی سیستم عامل خود قرار می داد، ، این پلت فرم در حال حاضر به مرحله ای رسیده است که می تواند با یک سری تغییرات و مرتفع کردن ایرادات قدیمی جان تازه ای به خود داده و باعث خوشنودی کاربران خود نیز بشود.

اگر چندین سال از iOS استفاده کرده اید، متوجه می شوید در حالی که اپل در افزودن ویژگی های جدید به پلتفرم خوب است، اما بسیاری از زمینه ها مشخص است که قدیمی، خسته کننده و نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارند.

اولین مورد، جلوه افتضاح روی صفحه نمایش و رینگر است. این مسائل فقط ساده ، تند و زننده است و به نظر می رسد یک رابط کاربری دوباره از ده سال پیش باشد.

یکی دیگر از مزاحمت های iOS برنامه تلفن است. چرا باید یک ورودی به کل صفحه نمایش نیاز داشته باشد؟ این واقعا غیر کاربردی و خسته کننده است که یک برنامه تمام صفحه را در وسط هر کاری که انجام می دهید، زمانی که یک تماس دریافت می کنید  به بالا ببرید.

همانطور که برای FaceTime نیز می باشد؛ هیچ دلیلی برای این وجود ندارد که به وسط آنچه که انجام می دهید منتقل کنید. این یک نمونه طراحی ضعیف به شمار می رود.

یکی دیگر از بخش های ضعیف در iOS صفحه اصلی است. نوار کوچک پایین صفحه اصلی یا به اصطلاح اسکله پایین صفحه نمایش محدود به چهار آیکون است، چرا قابلیتی در دسترس نیست که بتوان آن را به بیشتر از چهار مورد افزایش داد؟!

یکی دیگر از اشکالات عجیب و غریب در صفحه اصلی  پارامترهای صفحات افقی برای تغییر بین صفحات آیکون ها است که از بین می روند. من به جرات می توانم به صورت عمودی حرکت کنم تا صادقانه عمل کنم یا حداقل آن را به روش مایع تر کار کنم. همچنین، داشتن تمام آیکون ها به بالای صفحه شناور تا اینکه بتواند آنها را به صورت شخصی تنظیم کنید نیزعجیب است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که من می خواهم که به iOS وارد شود آیکون های فعال است. در حال حاضر تنها آیکون های متحرک (حداقل تا اکنون) برای تقویم و ساعت هستند. آیکون تقویم Google به طور دائم در 31st گیرنده است، و این بسیار خسته کننده است.

در حالی که اپل نیاز به آیکون ها دارد و آیکون های فعال را به مواردی که در واقع مفید هستند محدود می کند (به این دلیل که صفحه اصلی تبدیل به یک آزار دهنده مزاحم از آیکون های فلش متحرک می شود از دست داده است)، آن را به سطح جدیدی از عمق برای Ios باید اضافه کند.

مشکل بعدی در نوتفیکشن ها وجود دارد، در حالی که من تغییراتی را که اپل به اعلان ها داده است را ترجیح می دهد تا آنها را بهتر برای جلوگیری از اضافه بار دسته بندی کنند، هنوز احساس می کنم که می تواند خیلی بهتر باشد. به عنوان مثال، اگر شما بیش از یک دستگاه اپل را داشته باشید، توانایی همگام سازی اعلان ها در دستگاه ها مفید خواهد بود، و به عنوان مثال، به شما اجازه می دهد که یک اعلان را در یک دستگاه رد کنید و در همه آنها ناپدید شود.

در آخر؛ اکثر کاربرای آیفون های اپل خواهان اضافه شدن دارک مود ( حالت تاریک) هستند، حالت تاریک استفاده های کاربردی زیادی می تواند داشته باشد که از آن ها می توان به راحتی استفاده در شب برای جلوگیری از آزار رسیدن به چشم ها و از آن مهم تر کاهش چشمگیر مصرف باتری در حالت دارک مود است ، رنگ سیاه در بررسی های گوگل ثابت شد که کم ترین مصرف باتری را به خود اختصاص می دهد، رنگ سفید بیشترین مصرف و رنگ های آبی، سبز و قرمز در رتبه های بعدی قرار می کیرند، بنابر این می توان با حالت دارک مود که تمام صفحه نمایش گوشی مشکی می شود مصرف باتری را به صورت چشمگیری کاهش داد.  

شما بگویید که دوست دارید چه ویژگی هایی به iOS 13 اضافه شود یا بدون تغییر به همان شکل قبلی به کار خود ادامه دهد؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.