مدیرکل اتباع و امور مهاجرین استانداری خراسان رضوی گفت: طرح آمایش ۱۴ ویژه مهاجران و پناهندگان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

طرح آمایش ۱۴ ویژه مهاجران و پناهندگان خراسان رضوی اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، سیدعلی قاسمی ظهر امروز در نشست خبری آمایش چهاردهم خراسان رضوی اظهار داشت: قدس مسئله‌ای استراتژیک در جهان و دنیای اسلام است، در صورت ورود به موضوع قدس قطعاً سایر موضوعات به تبع آن فروکش خواهد کرد، لذا باید این مسئله را جدی گرفت.

وی تصریح کرد: در کشور به صورت همزمان فشار خون شهروندان کنترل می‌شود، ارتقاء سطح بهداشت پناهندگان به طور جدی پیگیری می‌شود، از دیگر امور در حال انجام در سطح کشور، رونمایی از سامانه سیام در راستای تسریع خدمت‌رسانی به اتباع خارجی است،

قاسمی افزود: از مسائل مربوط به آمایش 14 می‌توان به صدور کارت کار با عنوان خوداظهاری مشاغل اشاره کرد، در این بخش اظهارات و دلخواه فرد تبع خارجی در داخل سامانه درج می‌شود، 320 هزار پناهنده و مهاجر در خراسان رضوی ساکن هستند، خراسان رضوی دومین استان از نظر پذیرش و سکونت مهاجران است.

وی بیان کرد: 140 هزار نفر از این افراد در بحث آمایش شرکت کردند، 5 هزار تبعه عراقی در خراسان رضوی هستند و 4 هزار و 800 نفر از سایر ملل‌ وارد این استان شدند، 6 هزار نفر دانشجو و 4 هزار و 800 نفر دانش‌آموز تبع خارجی در استان در حال ادامه تحصیل هستند.

مدیرکل اتباع خراسان رضوی عنوان کرد: در سال گذشته 8 هزار و 934 قشر آسیب‌پذیر و هزار و 410 نفر قشر غیر آسیب‌پذیر در خراسان رضوی ساکن بودند، 140 نفر از بیماران خاص در این استان حضور داشتند، فرایند پذیرش همچنان ادامه داشته و به تعداد این افراد در سال جدید اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح آمایش 14 از 7 خردادماه در 15 استان مختلف آغاز شده است، این امر تا 18 خردادماه ادامه داشته که در این تاریخ نوبت‌دهی خانوارها انجام و پس از آن ثبت‌نام اطلاعات این افراد آغاز می‌شود، همزمان با مراجعه پناهندگان به مراکز بهداشت برای ارتقاء سطح بهداشت آنها جلساتی با علوم پزشکی برگزار شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: 17 دفتر کفالت توانستند همپوشانی کنند، باید مراکز بهداشت در تردد پناهندگان باشد، علاوه بر موارد مذکور به دستور مسئولان از تهران در صورت اخذ نامه از سوی آنها ثبت نام دانش‌آموزان جدید صورت می‌پذیرد، پنج گروه شامل طرح آمایش 14 می‌شوند که از آنها می‌توان به افراد دارای کارت هویت 12 و آمایش 13 اشاره کرد.

وی بیان کرد: مشکلی در ثبت اطلاعات در آمایش 14 وجود ندارد، دارندگان برگ تردد نیز مشمول این طرح می‌شوند، همچنین همسران و فرزندان بانوان ایرانی سرشماری شده نیز در قالب گروه دیگری از این طرح برخوردارند، حدود 3 هزار و 400 نفر در خراسان رضوی در این گروه هستند.

مدیرکل اتباع خراسان رضوی تصریح کرد: دارندگان کارت آمایش 12 و هویت 14 نیز از گروه‌های بهره‌مند از طرح آمایش هستند، از دیگر گروه‌های مشمول این طرح می‌توان به دارندگان کارت آمایش 11 و هویت 10 اشاره کرد، این امر به شرط عدم مراجعه به مراجع قضایی و خروج از کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 20 گروه آسیب‌پذیر شامل تخفیف‌های شهرداری هستند، طبق فرایند موجود در دفتر کفالت، به آنها 20 تا 100 درصد تخفیف داده می‌شود، در فرایند آمایش 14 از افراد بهای خدمات شهری دریافت نمی‌شود، در تلاش هستیم که این امر همزمان با بحث بیمه سلامت و صدور گواهی‌نامه رانندگی انجام شود.

قاسمی اظهار داشت: اموری نیز در حوزه سلامت راه اندازی شده و امور مربوطه پیگیری می‌شود، هزینه خدمات شهری هر تفر از 120 تا 450 هزار تومان متفاوت است، به عنوان مثال این هزینه برای خانواده‌های یک نفره 120 هزار تومان است، این رقم برای خانواده‌های دو نفره به 155 هزار تومان می‌رسد.

وی افزود: خانواده‌های سه نفره 190 هزار تومان هزینه خدمات شهری می‌پردازند، این رقم در خانواده‌های چهار نفره به 225 هزار تومان می‌رسد، در خانواده‌های پنج نفره نیز 260 هزار تومان و در خانواده‌های 6 نفره 295 هزار تومان خدمات شهری تعیین شده است، خانواده‌های هفت و هشت نفره به ترتیب 330 و 365 هزار تومان خدمات شهری می‌پردازند، در خانواده‌های 9 نفره 400 هزار تومان و خانواده‌های 10 نفره به بالا 435 هزار تومان خدمات شهری تعیین شده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.