بارش های خوب بهاری در خراسان رضوی میزان آب ذخیره شده پشت سدهای تامین کننده آب آشامیدنی مشهد را بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

افزایش ۳ برابری آب ذخیره شده پشت سدهای تامین کننده آب مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، بارش های خوب بهاری در خراسان رضوی نوید دهنده سالی خوب خصوصاً در حوزه کشاورزی است به صورتی که طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی مسئولان جهاد کشاورزی میزان کشت محصولات دیم از جمله گندم در این استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نگرانی ها از تامین آب آشامیدنی مشهد که سال گذشته به دلیل کاهش شدید آب ذخیره شده در سد دوستی ایجاد شده بود با بارش های بهاری و افزایش ۳ برابری میزان آب ذخیره شده در ۴ سد تامین کننده آب مشهد رفع شده است.

در حال حاضر مجموعه آب ذخیره شده در سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده به ۸۵۲ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان سال گذشته تنها ۲۸۱ میلیون مترمکعب بوده و بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.

طبق آخرین آمار و اطلاعات اعلام شده از سوی آب منطقه ای خراسان رضوی تا پایان روز ۱۱ خرداد میزان آب ذخیره شده پشت ۱۹ سد استان ۹۸۴ میلیون مترمکعب است که به صورت میانگین ۶۳ درصد ظرفیت سدها پر شده است.

بارش‌های خوب بهاری موجب شده تا پایان اردیبهشت ظرفیت مخزن سدهای درونگر، دولت آباد، کمایستان و فریمان ۱۰۰ درصد تکمیل شده و تعداد دیگری از سدها از جمله زاوین، ارداک، سده و یام در آستانه سرریز شدن قرار گرفته‌اند.

متوسط بارش‌ها در خراسان رضوی نیز قابل توجه است به صوتی که از ابتدای سال آبی جاری که از مهرماه سال گذشته آغاز شده تا ۱۱ خرداد سال جاری به صورت متوسط ۳۲۱ میلیمتر باران در شهرهای خراسان رضوی باریده که این میزان سال گذشته حدود ۱۳۲ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.