در نشست امروز بیروت علیه «معامله قرن» که با مشارکت شخصیت‌های مختلف فلسطینی، لبنان، بحرینی و یمنی برگزار شد، شرکت‌کنندگان اعلام کردند، طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» تجدید دوباره توافقنامه «سایکس‌-پیکو» و بیانیه «بالفور» است.

«بیروت، متحد علیه معامله قرن»؛ طرح آمریکا، تجدید «سایکس‌-پیکو و بالفور» است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به دعوت احزاب سیاسی و مقاومتی امروز (یکشنبه) نشستی تحت عنوان «متحد علیه معامله قرن» در لبنان برگزار شد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، این نشست پس از آن برگزار می‌شود که منامه قصد دارد در 25 و 26 ژوئن (ماه آینده) نشستی اقتصادی برگزار کند؛ اقدامی که گام اول اجرای طرح موسوم به معامله قرن به شمار می‌رود. 

«عباس زکی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در این نشست اعلام کرد: رسیدن اسرائیل به قله افراط‌گرایی به دلیل نامحدود دولت آمریکا از آن است.

وی ضمن اعلام آنکه طرحی که اکنون مطرح شده «راه‌حل» نیست بلکه طرحی برای نابود مسأله فلسطین است، افزود: آنچه امروز در جریان است تجدید توافقنامه «سایکس‌-پیکو» است؛ معامله قرن فقط برای فلسطین نیست بلکه تمام منطقه تجزیه خواهد شد.

سایکس‌-پیکو در نهم می 1916 میان بریتانیا و فرانسه بسته شد؛ رهاورد این توافق استعماری علاوه بر تقسیم منطقه به پنج قسمت، کاشت رژیم صهیونیستی بود.

زکی ادامه داد: اگر فلسطین، اشغال شده باقی بماند دیگر آرامش و امنیتی در هیچ کشور عربی وجود نخواهد داشت.

«حسن عزالدین» مسئول روابط عربی حزب الله اعلام کرد: در نشست امروز باید صفحه جدیدی باز کنیم که بر سه‌گانه «ارتش، مقاومت و ملت» در تمام منطقه تأکید کند.

وی ضمن قدردانی از مخالفت فلسطینی‌ها با نشست منامه، اعلام کرد: امروز موازنه بازدارندگی آمریکا و ائتلاف مرتجع عربی در منطقه آغاز شده است.

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی هم در این نشست گفت: به مسیر مقاومت ادامه خواهیم داد و هرگز از آن عقب‌نشینی نخواهیم کرد. در سایه حملات کنونی برای تخریب چهره ( مقاومت) نیازمند اتحاد کامل و اعلام حمایت از مقاومت هستیم.

«حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: کسی که از قدس دفاع می‌کند مدافع مکه نیز هست. کسانی که نشست بحرین را طراحی کرده‌اند آماده تجارت برای هر چیزی هستند.

وی ادامه داد: معامله قرن لکه ننگی برای تمام مشارکت‌کنندگان در این طرح است؛ نشست بحرین نسخه جدید بیانیه «بالفور» است و مسئولیت ساقط کردن معامله قرن بر عهده ماست.

بیانیه بالفور، ۲ نوامبر ۱۹۱۷ توسط «آرتور جیمز بالفور» خطاب به «بارون والتر روچیلد» رهبر جامعه یهودیان انگلیس صادر شد و در آن مجوز تاسیس رژیم صهیونیستی به وی داده شد.

الدیهی افزود؛ مسأله فلسطین موضوع اصلی امت است؛ ملت بحرین ساکت نخواهد نشست و به اقدامات در راستای به شکست کشاندن طرح تسویه مسأله فلسطین ادامه خواهد داد. 

«اسامه حمدان» عضو دفاتر عربی و اسلامی حماس نیز در این نشست اعلام کرد: معامله قرن مردود است و حقوق ما قابل فروش نیست. پروژه معامله قرن، پایان مسیر تسویه مسأله فلسطین است؛ ما مشارکت هر طرفی در نشست بحرین را محکوم می‌کنیم.

«عبدالملک العجری» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در این نشست گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم مزایده‌ای علنی بر سر مسأله فلسطین است.

«ابواحمد فواد» معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم اعلام کرد: باید بر تحرک مردمی در فلسطین و هر مکان دیگری متمرکز شویم.

وی افزود: باید به شناسایی رژیم صهیونیستی پایان داد و توافقنامه اسلو را به خاطر مقابله با معامله قرن لغو کرد.

فواد در ادامه بر ضرورت حمایت از مقاومت مسلحانه برای مقابله با معامله قرن و توطئه‌های دیگر علیه امت اسلام تأکید کرد و گفت، باید در واکنش به نشست بحرین، کنفرانس‌های عربی و فلسطینی به صورت همزمان برگزار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.