عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای با ایجاد جنگ روانی در جامعه باعث افزایش درخواست مردم برای خرید و گرانی می شوند.

احتکار لاستیک توسط مردم عامل گرانی آن در بازار می باشد

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: لاستیک به اندازه کافی در کشور وجود دارد و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

وی در حالی که از چگونگی واردات لاستیک و میزان  آن اظهار بی اطلاعی کرد و اعلام داشت در این زمینه اطلاعاتی ندارد، تصریح کرد:در جلسه ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز  وزیر صنعت اعلام کرد که درحوزه واردات لاستیک مشکلی وجود ندارد و   آنچه باعث شده است در حال حاضر در این حوزه مشکلاتی پیش بیاید بخشی از آن مربوط به بخش توزیع و عدم نظارت در این زمینه می باشد که باعث می شود لاستیک به دست مصرف کننده واقعی نرسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: از طرفی هجوم  مردم برای خرید لاستیک و ذخیره سازی و احتکار ان نیز در کمیاب شدن این کالا در بازار تاثیر گذار می باشد زیرا عده ای با ایجاد جنگ روانی در جامعه باعث می شوند درخواست مردم برای خرید افزایش پیدا کند و با اینکه نیاز به لاستیک ندارند نسبت به خرید آن اقدام می کنند و امروز خانه هر ایرانی به یک انبار کالا تبدیل شده است.

سبحانی فربا بیان اینکه رسانه ها نیز نباید به این موضوعات دامن بزنند، ادامه داد: این موضوع در مورد شکر نیز صورت گرفت و با اینکه شکر به اندازه کافی در کشور وجود داشت اما در فاصله زمانی توزیع آن در بازار ، تقاضای بیش از حد مردم برای خرید آن یک نوع کمیابی در بازار ایجاد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از وضعیت بازار اطلاع داشته و شخصا خودتان به بازار مراجعه می کنید نیز اظهار داشت: خریدها را خودم انجام می دهم و مثلا یک ماکارونی از سال گذشته تا الان ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است! اما برخی ادعا می کنند که این کالا کمیاب شده است در حالی که به وفور در بازار وجود دارد. از اینکه گرانی در بازار وجود دارد و مردم در سختی و فشار هستند اطلاع دارم اما نباید این قدر به انها دامن زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.