امسال سفره‌های اکرام بارگاه منور رضوی جمع شد تا بسیاری از سیل‌زدگان از سفره رمضان متنعم شوند اما سفره‌ای گسترده شد به پهنای این کره خاکی. بسیاری بر سفره رمضان بارگاه منور رضوی نشستند، صبح‌شان را با تلاوت قرآن کریم شروع کردند، ظهرشان را و غروبشان را نیز با عطر قرآن متبرک کردند.

ارسال معارف تابناک رضوی برای میلیونها چشم مشتاق

تکتم حیدریان/

امسال سفره‌های اکرام بارگاه منور رضوی جمع شد تا بسیاری از سیل‌زدگان از سفره رمضان متنعم شوند اما سفره‌ای گسترده شد به پهنای این کره خاکی. بسیاری بر سفره رمضان بارگاه منور رضوی نشستند، صبح‌شان را با تلاوت قرآن کریم شروع کردند، ظهرشان را و غروبشان را نیز با عطر قرآن متبرک کردند.

سحرگاهان و پیش از آغاز تلاوت‌های روزانه ماه رمضان، اردوزبانان از شبه‌قاره هند و پاکستان میهمان سفره امام رضا(ع) بودند. «ماه خدا، راه رضا» ویژه‌برنامه‌ای که در سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت 2:45 تا 4 بامداد به صورت زنده و مستقیم روی آنتن شبکه‌های امام رضا(ع) و کانال اردوی شبکه سحر می‌رفت.

بیانات حجت‌الاسلام جان‌علی شاه کاظمی درباره طب اسلامی از استادان برجسته و مشهور هند و پاکستان و سخنرانی دکتر سیدمحمد عباس نقوی، خطیب حرم مطهر رضوی و بسیاری از میهمانان دیگر گرمابخش این محفل سحرگاهی بودند.

بامدادان در ایوان خدا

«ایوان خدا» نیز ویژه‌برنامه‌ای بود که هر بامداد از حوالی ساعت 2:40 دقیقه شروع می‌شد و به مدت 90 دقیقه میزبان مخاطبان شبکه افق بود این برنامه سحرگاهان از ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد روی آنتن می‌رفت و خطیبان برجسته‌ای چون حجت‌الاسلام نظافت، ماندگاری، راشد یزدی موعظه‌گر بیداردلان شب بودند.

مدیحه‌سرایی و قرائت دعای سحر تا هنگام اذان صبح به افق تهران از جمله بخش‌های این برنامه سحرگاهی از جوار بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) بود.

«ماه نشان» عنوان برنامه پیش از افطار سفره رسانه‌ای رمضان شبکه امام رضا(ع) بود که از شبکه افق سیما روی آنتن رفت. شهرام شکیبا؛ مجری برجسته صدا و سیمای جمهوری اسلامی هر روز ماه رمضان و نیم ساعت پیش از اذان مشهد تا هنگام اذان مغرب به افق تهران از استودیوی شماره یک حرم مطهر رضوی میزبان میهمانان متنوع و جذابی بود که هر کدام به نوعی عهدی با امامشان داشتند. از آریا عظیمی‌نژاد؛ آهنگساز قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» گرفته تا مهاجران افغانستانی دل‌شکسته از سخنان برخی مسئولان، علی‌رضا دلبریان؛ راوی دفاع مقدس با لهجه شیرین مشهدی، حاج حسین یکتا با همه اقدامات جهادی‌اش، خانواده‌های شهدا و... .

ماه نشان، همچون دیگر برنامه‌ها به همت شبکه امام رضا(ع) ذیل مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی و با مشارکت شبکه افق میهمان افطار مشهدی‌ها و نقطه وصل ایرانی‌ها از جای جای کشور با بارگاه منور رضوی بود.

قدم زدن بر صراط مستقیم

«ضیافت الرحمن» عنوان ویژه‌برنامه دیگری بود که اختصاصی از شبکه امام رضا(ع) و برای مخاطبان عرب‌زبان روی آنتن رفت. این برنامه هر شب از ساعت 22:30 به مدت یک ساعت روی آنتن می‌رفت و میهمانان برجسته بر جذابیت این برنامه می‌افزود.

مستبصران یا همان تازه‌مسلمانان میهمانانی بودند که هر یک به زبانی از شیفتگی‌شان و از حقانیت و راه‌های رسیدن به آن می‌گفتند. از سونیای آلمانی که بهترین روش تبلیغ دین را تغییر رفتار خودش می‌دانست گرفته تا ویکتوریای اوکراینی که مسلمان شدنش را به دلیل سازگاری دین اسلام با فطرتش عنوان می‌کرد و میخائیل روسی، دکتر اسکات اهل چک و پروفسور تاراس و... .

ارتباط مستقیم با قم و پخش برنامه‌هایی چون «اسلام اصیل»، «وجه‌الاخر» و «فقه‌الاسلام» از دیگر برنامه‌های گفت‌وگومحور کانال عربی شبکه امام رضا(ع) بود.

فیض زیارت از راه دور

برنامه‌های عربی شبکه امام رضا(ع) تنها در این شبکه خلاصه نمی‌شد بلکه بخشی از زمان افطار تا سحر نیز به پخش برنامه «ثامن‌الحجج» از شبکه الکوثر اختصاص یافته بود تا مخاطبان این شبکه نیز از فیض زیارت از راه دور بارگاه منور رضوی بهره‌مند شوند.

«پخش زنده» هم در کنار دیگر اولین‌های شبکه امام رضا(ع) امسال با حلول ماه مبارک رمضان کلید خورد و شب‌های رمضان میلیون‌ها بیننده را مزین به تصاویر زنده از صحن و سرای امام رئوف کرد. پخش زنده هر شب از حدود ساعت 20:30 به مدت دو ساعت قلب‌های بسیاری را به تپش انداخت و اسباب اتصال دل‌های شکسته با امام رضا(ع) شد.

همت شبانه‌روزی مسئولان و عوامل فنی شبکه امام رضا(ع) امسال، آن هم برای نخستین بار سبب شد تا این شبکه با تجهیزات ویژه به صورت مستقل اقدام به پخش و حتی پشتیبانی از شبکه‌های مختلف سیما کند؛ تلاشی که با عنایات ویژه حضرت رضا(ع) ان‌شاءالله توانسته باشد مسیر تبیین و ترویج دین مبین اسلام و فرهنگ رضوی را بیش از گذشته تسهیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.