۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 658766

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز اولین برداشت محصول گندم و جو دیم استان خبر داد.

برداشت محصول گندم و جو دیم در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی اظهار داشت: امسال حدود ۱۹ هزار تن محصول از ۱۳ هزار و ۹۹۶ هکتار از اراضی گندم به ارزش اقتصادی ۳۲۳ میلیارد ریال استحصال می شود.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه نشان از افزایش تولید ۸۵ درصدی گندم می دهد، افزود: افزایش بارندگی و استفاده از کود سرک به موقع موجب افزایش بازده تولید خواهد شد.

درجانی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۱۷ هزار ریال ذکر و اضافه کرد: فرایند خرید محصول از ۱۹ خرداد تا اواخر شهریور امسال در شهرستان های رودبار و سیاهکل انجام می‌شود.

وی به کشت گندم رقم‌های گنبد، کوه دشت و ارقام بومی اشاره کرد و گفت: نیاز سالانه گیلان ۳۱۰ هزار تن گندم است که حدود شش درصد آن در استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از شروع برداشت جو دیم نیزخبر داد و ادامه داد: شش هزار و ۴۰۰ جوکار گیلانی امید دارند با برداشت ۹هزار تن محصول از شش هزار و ۴۷۰ هکتار زمین خود ۱۰۵ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

وی به کشت ارقام صحرا و رقم بومی اشاره کرد و گفت: نرخ خرید تضمینی جو امسال ۱۱ هزار و ۶۳۹ ریال است و نیاز استان ۲۴۶ هزار تن جو در سال است که جوکاران، چهار درصد آن را تامین می کنند.

شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، تالش، رضوانشهر، رودسر، املش و آستارا از مهمترین مناطق کشت گندم و جو در گیلان است.

انتهای پیام 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.