خراسان شمالی-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: این شرکت موفق به دریافت گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست برای آزمایشگاه تصفیه خانه فاضلاب بجنورد شده است.

آزمایشگاه تصفیه خانه بجنورد معتمد محیط زیست شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مهندس غلامحسین ساقی اظهار داشت: این شرکت برای دومین بار موفق شده تا برای آزمایشگاه تصفیه خانه فاضلاب بجنورد، گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست دریافت کند.

وی با بیان اینکه این گواهینامه امسال صادر شده است خاطرنشان کرد: صدور گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست، زیر نظر سازمان محیط زیست گواهینامه انجام می شود.

ساقی افزود: آزمایشگاه تصفیه خانه فاضلاب بجنورد به واسطه رعایت شرایط شیوه نامه مربوط به آزمایشگاه های معتمد محیط زیست از جمله به کارگیری نیروی انسانی متخصص، تامین تجهیزات مناسب، تامین و ارتقای سطح ایمنی و بهداشت کارکنان در فضای آزمایشگاه حائز دریافت گواهینامه مزبور شده است.

وی گفت: در خوداظهاری انجام شده برای کسب گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست، مستندات به اداره کل محیط زیست استان ارائه شد و با بررسی کارشناسان آن اداره کل، موارد تایید شده است.

ساقی اظهار داشت: اکنون نتایج آزمایش های انجام شده در این آزمایشگاه مورد تایید اداره کل محیط زیست است و این شرکت می تواند به عنوان آزمایشگاه همکار به سایر ارگان ها و کارخانه ها خدمات آزمایشگاهی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه کنترل کیفیت پساب تولیدی این تصفیه خانه هم مورد تایید محیط زیست است گفت: نظر آزمایشگاه در زمینه استفاده از پساب در مصارف مختلف مورد قبول محیط زیست خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: در تصفیه خانه فاضلاب بجنورد، در شبانه روزانه ۱۴ هزارمترمکعب و سالانه ۶ میلیون مترمکعب پساب تولید می شود.

بر اساس این گزارش، آزمایشگاه تخصصی تصفیه خانه فاضلاب بجنورد از سال ۸۲ فعال است.

این آزمایشگاه پیش از این و در سال ۸۶ به عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست، گواهینامه دریافت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.