مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: نیروهای گمرک مستقر در مرز دوغارون طی ۱۰ روز گذشته موفق شدند ۱۲ تن انواع کالای اساسی قاچاق را هنگام خروج غیر قانونی از کشور کشف و ضبط کنند.

جلوگیری از خروج ۱۲ تن کالای اساسی قاچاق از مرز دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، محمد کوه‌گرد اظهار کرد: کالاهای کشف شده شامل انواع روغن‌های خوراکی، گوشت مرغ، برنج، خرما، تخم مرغ، رب و نان است که در بازرسی فیزیکی بار مسافران کشف شد.

وی همچنین از کشف مقادیری شیرخشک در این گذرگاه رسمی خبر داد و افزود: در این ارتباط یک‌هزار و ۸۷ قوطی شیرخشک کشف و بیش از ۱۰۰ متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر و برای تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد مطرح کرد: متاسفانه عده‌ای سودجو برای کسب درآمدهای گزاف دست به خروج غیرقانونی کالاهای اساسی مردم مانند سوخت، داروهای کمیاب، مواد خوراکی، شیرخشک و... می‌کنند که این عمل نه تنها به اقتصاد کشور بلکه اشتغال را متضرر می‌سازد.

وی بیان کرد: بیکاری و کمبود امکانات رفاهی در کشور افغانستان زمینه تقاضا را برای دلالان فراهم کرده اما تیزبینی ماموران در رده‌های مختلف از این اقدام جلوگیری می‌کند و عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان تنگ نموده است.
منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.