لرستان-مدیر کل کمیته امداد استان لرستان بیان کرد:۲ تعداد هزار و ۲۰۰پایگاه، زکات فطره مردم لرستان را جمع‌آوری می‌کنند.

۲۲۰۰ پایگاه زکات فطره مردم لرستان را جمع‌آوری می‌کنند

به‌گزارش قدس‌آنلاین؛ به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد استان لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی شورای عالی زکات در ترویج سنت الهی فریضه واجب زکات، اظهار داشت: کارگروه استانی زکات فطره تشکیل و فرآیند جمع‌آوری با هماهنگی این ستاد انجام می‌شود.

 وی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از آرم شورای زکات در پایگاه‌های جمع‌آوری، افزود: جهت یکپارچه‌سازی اجرای برنامه‌های زکات فطره مطابق با تبصره ماده یک قانون زکات، مصوب مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجاری فاقد هویت و مجوز جلوگیری می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هماهنگی با مراکز خیریه دارای مجوز، ابراز داشت: مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها، مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، مساجد و حسینیه‌ها، بقاع و امام‌زادگان در خصوص موضوع جمع‌آوری و مصرف زکات فطره انجام گرفته و بر اساس مخاطبین نیازمند هزینه می‌شود.

 وی به آمادگی ۲ هزارو ۲۰۰ پایگاه جمع آوری زکات در روز عید سعید فطر اشاره داشت و خاطر نشان کرد:از این تعداد پایگاه‌، ۲۸۰ مکان، مصلی، حسینیه، مساجد و یک هزارو ۹۲۰ شورای زکات در روستاها به‌صورت هماهنگ و آرم شورای زکات اقدام به جمع‌آوری می‌نمایند.

 مدیر کل کمیته امداد در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به چاپ پاکت‌های مخصوص جمع‌آوری زکات فطریه عام گفت: طراحی پاکت‌ها به گونه‌ایی انجام شده که امکان جمع‌آوری و علامت‌گذاری فطریه‌ی عام، فطریه سادات، کفاره عمد، کفاره غیر عمد نیز تعبیه شده است.

فارسانی در ادامه  به‌نحوه‌ی مصرف زکات فطریه جمع‌آوری شده اشاره کرد و افزود: وجوهات جمع‌آوری شده پس از جمع‌بندی در اختیار موسسات خیریه و مراکز درارای مجوز قرار می‌گیرد. مبالغ اختصاصی کمیته امداد نیز صرف کمک به ایتام و خانواده‌های تحت حمایت می‌شود، بخش دیگر در صورت رضایت‌زکات‌دهندگان و تصویب شورای زکات محل در پروژه‌های عام المنفعه هزینه خواهد شد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.