«وسیم یوسف» خطیب مسجد جامع «شیخ زاید» ابوظبی که با اظهاراتش درباره کتاب «صحیح بخاری» جنجال به پا کرده است قصد دارد از منتقدان خود شکایت کند. این جنجال در سایه سکوت «ابوظبی» معنادار شده است.

جنجال بر سر «صحیح بخاری»‌ در امارات؛ حمله خطیب «شیخ زاید» به منتقدان

ب گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «وسیم یوسف» خطیب مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی (سومین مسجد بزرگ جهان) و از روحانیون برجسته اهل تسنن این کشور قصد دارد بعد از حمله به کتاب «صحیح بخاری» از منتقدان خود شکایت کند.

یوسف از یک ماه پیش با سخنانش درباره صحت برخی احادیث مذکور در کتاب «صحیح بخاری» جنجال به پا کرده و سبب راه‌افتادن سیلی از انتقادات به خود شده است.

کتاب حدیث «صحیح بخاری» یکی از «شش کتاب صحیح» حدیثی است که معتبرترین کتب حدیثی اهل سنت قلمداد می‌شود و صحیح بخاری از معتبرترین‌های آن نزد اهل سنت است. 

این جنجال در سایه سکوت دولت و «ابوظبی» در جریان است.

به گزارش روسیا الیوم، یوسف در رشته توئیت‌هایی در صفحه شخصی خود، از صحیح بخاری انتقاد کرده و گفته بود، صحت احادیث نبوی که در این کتاب آمده می‌تواند جای شک داشته باشد.

وی در رشته توئیت‌هایی در صفحه شخصی خود نوشت: برخی از احادیث صحیح بخاری با قرآن کریم سازگاری ندارد و نباید بگوییم درباره نص این کتاب هیچ شکی وجود ندارد، زیرا در این صورت آن را به منزله قرآن قرار داده‌ایم.

این روحانی امارات منتقدان خود را تهدید کرد و در توئیتی که روز شنبه منتشر کرد آورده است: 163 حساب توئیتری پس از تعطیلات عید فطر به دادستانی کل در ابوظبی معرفی می‌شوند. وی افزود: کار جمع آوری توئیت‌های منتشر شده در این حساب‌ها تمام شده است.


مسجد شیخ زاید امارات

او گفت: خیلی صبر کردیم؛ اما متاسفانه گستاخی‌ها ادامه دارد. آنها دست از بی ادبی، توهین و بدبینی برنمی‌دارند از همین رو به خدا سوگند می‌خورم که از حق خود نمی‌گذرم و دستگاه قضایی در این باره حکم خواهد داد.

یوسف دیروز در توئیت دیگری نوشت: 28 نفر از آنها حساب‌های خود را بسته اند. وی افزود: باید بدانید این مساله غیراخلاقی، توهین و نژادپرستی محسوب می‌شود و خودشان از غیرقانونی بودن کارشان باخبرند.

وی افزود: دفاع برخی وکلا از آنها فقط برای خودنمایی است. وکیل کاری نمی‌تواند بکند. دستگاه قضایی حتما قضیه را حل و فصل کرده حکم خواهد داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.