همدان- رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای اسلامی شهرهمدان اولویت اصلی شهرداری را رسیدگی به امور مردم دانست و گفت: صیانت از حقوق شهروندی در جریان پیگیری ها محقق می شود.

شهرداری رسیدگی به امور مردم را در اولویت قرار دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مریم روانبخش در جمع خبرنگاران افزود: تکریم ارباب رجوع، بهبود وضعیت خدمت‌رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحدهای شهرداری باید در زمره مهم‌ترین اهداف و اولویت های مدیریت شهری قرار گیرد.

روانبخش با بیان اینکه شهرداری، بیشترین تأثیرگذاری را درجامعه دارد، اضافه کرد: مدیریت شهری همواره باید تقویت شود، چرا که پشتیبانی مردم از این نهاد مردمی، رمزموفقیت آن‌هاست و بدون همراهی مردم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

 وی با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی باید سرلوحه امور قرار گیرد، اظهار کرد: اگر شهرداری، حقوق شهروندی را به عنوان نقشه راهی برای اهتمام بیشتر به حقوق شهروندان لحاظ کند، گام مهمی به سوی نهادینه کردن رعایت حقوق شهروندی برداشته است.

روانبخش یکی از اولویت‌های راهبردی شهرداری را برنامه‌ریزی به‌منظور کاهش زمان رسیدگی‌ به پرونده ها و امور مراجعین برشمرد و گفت: درهمین راستا روند پیگیریها باید به‌روز باشد و بسیاری از پرونده‌ها در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهرهمدان اضافه کرد: رسیدگی جدی به امور شهروندان، آینه‌ای روشن از مطالبات مردمی از مدیریت شهری است که متأسفانه گاهی مواقع، پرفرازونشیب بوده در حالیکه شهروندان به دنبال حفظ حرمت کرامت و حیثیت والای انسانی و دستیابی به حقوق خود هستند.

مریم روانبخش با بیان اینکه مشارکت، همکاری و مسئولیت پذیری شهروندان برای احقاق حقوق آنها حائز اهمیت است،ادامه داد:  نکته کلیدی در این میان، حضور شهروندان مطالبه گر و آگاه به حقوق است؛ حقوقی که روی دیگر آن تکالیف شهروندی است و همانگونه که بهره مندی از حقوق شهروندی حق همه مردم است، از سوی دیگر تکالیف شهروندی نیز وظیفه همه شهروندان هم به شمار می آید تا جامعه ای قانونمدار مبتنی بر رعایت حقوق شهروندان داشته باشیم.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: امیدواریم مدیران شهرداری با تلاش مضاعف خدمتگذاری صدیق برای مردم باشند چرا که زمانی می توان به خون پاک شهدای معزز ادای دین کرد که حداقل به وظایف و تکالیف خود عمل کرده و به امور مردم نیز رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.