هیأت وزیران به امیدعلی پارسا به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور رأی اعتماد داد.

پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی شد + سوابق کاری وی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رئیس جمهور در جلسه دیروز هیأت دولت به امید علی پارسا برای ریاست جدید سازمان امور مالیاتی کشور رای اعتماد داد.

روحانی در این جلسه نقش نظام مالیاتی در جریان سالم اقتصادی کشور را با اهمیت دانست و گسترش فرهنگ مالیاتی، رابطه دو سویه رونق تولید و کاهش اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفتی و سلامت سازمانی و مبارزه با فساد و بهبود سیستم الکترونیک مالیات را از اولویت های این سازمان ذکر کرد.

سازمان امور مالیاتی کشور از زیر مجموعه های وزارت امور اقتصاد و دارایی می باشد. از جمله وظایف این سازمان اصلاح و دگرگونی نظام مالیاتی و مکانیزه نمودن سیستم مالیاتی کشور و اجرای مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد. به منظور افزایش کارایی نظام مالیاتی و رفع موانع سازمانی موجود و همچنین تمرکز کلیه امور مربوط به اخذ مالیات دریک سازمان واحد، سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۸۱ به صورت یک مؤسسه دولتی و زیر نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی ایجاد گردید.

این سازمان یکی از پردرآمدترین زیر مجموعه های وزارت اقتصاد و امور داریی است و هر ساله میزان بالایی از درآمدهای حاصل این وزارتخانه از طریق سازمان امور مالیاتی تامین می شود. 

پیشتر محمدقاسم پناهی که عمر کاری خود را با طی کردن سطوح مدیریتی در سازمان امور مالیاتی طی کرده بود، در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۹۷ و با حکم فرهاد دژپسند معاون سابق نوبخت و وزیر فعلی اقتصاد به عنوان سرپرست سازمان مالیاتی منصوب شده بود.

امید علی پارسا رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور که از سوی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد به این سمت منصوب شد، پیش از این ریاست مرکز آمار ایران را برعهده داشت. وی در رشته علوم اقتصادی تحصیل کرده است و سابقه ۲۰ سال  کار در حوزه های اقتصادی را در کارنامه خود داراست.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قزوین، معاون توسعه منابع و امور استان‌های مرکز آمار ایران، معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از جمله مسئولیت‌ها و سوابق مدیریتی امیدعلی پارسا بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.