نماینده تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای عمل به شعار رونق تولید باید مبتنی بر نگاه کارشناسی به مسائل و تدوین برنامه در این زمینه باشد.

سالانه ۹۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می شود

سعید باستانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: سازمان ها برای تحقق و اجرای واقعی و عملیاتی شعار رونق تولید باید برنامه عملیاتی، بلند مدت و مبتنی بر جدول زمان بندی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: اگر کشور در جهت اجرای  رونق تولید قرار بگیرد علاوه بر تامین نیاز داخل، صادرات نیز رونق خواهد گرفت و ارز آوری برای کشور به همراه خواهد داشت که همه این موارد منوط به این است که آیا مسئولان عزم جدی برای تحقق این شعار دارند و یا نه صرفا به سخنرانی در این زمینه اکتفا می کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: به طور مثال  ، سالانه و بنابرآنچه  آمار رسمی اعلام می کند  بالغ بر ۹۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حوزه های مختلف از جمله سوخت، دارو، آب و  برق  در کشور پرداخت می شود که باید تصمیم گیری کلان در این زمینه صورت بگیرد و پرداخت این یارانه ها به صورت هدفمند انجام شود.

باستانی با بیان اینکه برنامه های پنج ساله ای که از سوی دولت تهیه و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده اند کمتر از ۵۰ درصد اجرایی شده اند، ادامه داد: در حالی که سازمان برنامه و بودجه که متاسفانه در حال حاضر فقط به سازمان بودجه تبدیل شده است نقش مهم و اساسی در جهت تحقق رونق تولید در کشور برعهده دارد و از این قابلیت برخوردار است که  برنامه های مختلف و کارشناسی شده ای را به منظور رشد و ارتقائ تولید در کشور ارائه کند اما هنوز در این زمینه برنامه ای را اعلام نکرده است و این موضوع در این سازمان مسکوت مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.