مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: در انقلاب اسلامی ایران و در مکتب امام خمینی (ره) ،هر روز آن برای مبارزه با مستکبران و ظالمان ، قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ تلقی می شود و این مبارزه بویژه با آمریکای ستمکار هیچ موقع پایان نخواهد پذیرفت.

رویکرد ایستادگی و مقاومت ملت ایران برگرفته از قیام ۱۵ خرداد است

سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی  یوسفعلی زاده  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ یکی از مبداء های آغاز انقلاب اسلامی ایران و پیروزی آن در سال ۱۳۵۷می باشد.

وی تصریح کرد: اگرچه رژیم منحوس پهلوی  با حمایت های نظام سلطه سعی در سرکوب کردن قیام خونین ۱۵ خرداد مردم متدین و انقلابی داشت و به زعم خودش توانست این قیام را مهار کند، اما امام خمینی (ره) ازاین روز به عنوان یوم الله و عزای عمومی یاد کرده و آن را مبدا آغاز انقلاب اسلامی ایران عنوان کرده اند.

یوسفعلی زاده  افزود: امام خمینی (ره) با توجه به آرمانی که در پیروزی بر نظام سلطه داشتند و با تکیه بر توان و ظرفیت مردم ، این قیام را ادامه دادند و از آنجا که خون شهید بیدارگر است و راه آنها ابتر و ناقص نمی ماند و در طول تاریخ نیز هیچ مستکبر و ظالمی نتوانسته است فریاد مستضعفان و ستمدیدگان را در گلو خفه کند این قیام باعث ایجاد بیداری و آگاهی در جامعه شد و مبنایی برای الهام بخشی به مبارزان مکتب انقلاب گردید.

وی با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ عاشورای این قرن محسوب می شود،  بیان داشت: در انقلاب اسلامی ایران و  در مکتب امام خمینی (ره) و در اندیشه جهادی و مبارزاتی وی  ، هر روز آن برای مبارزه با مستکبران و ظالمان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ تلقی می شود و این مبارزه  بویژه با آمریکای ستمکار هیچ موقع پایان نخواهد پذیرفت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی   اظهار داشت: فلسفه قیام ۱۵ خرداد، علاوه بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرده است باعث صادر شدن انقلاب اسلامی به سایر کشورها نیز شده است.

یوسفعلی زاده   تصریح کرد: این قیام همانطور که نقش به سزایی در ماندگاری انقلاب در طول چهار دهه داشته است در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز تاثیر ملموس و آشکاری خواهد داشت ، به طوری که محتوای و هدف این قیام به جهانیان و خصوصا نظام استکبار اعلام می دارد که ملت ایران اهل مبارزه هستند و با پیمان شکن و بد عهد سازش نکرده و به بیگانگان و دشمنان اعتماد نخواهند داشت و تصمیم گرفته اند که با اتکا بر توانمندی های خودشان مسیر توسعه و پیشرفت را طی کنند و ازادی و استقلال خودشان را با هیچ موضوعی قابل مذاکره نمی دانند.

وی با بیان اینکه راه ملت ایران برگرفته از قیام ۱۵ خرداد مسیر ایستادگی و مقاومت است، افزود: امروز و در شروع دهه پنجم ، انقلاب اسلامی به آن درجه از استحکام و اقتدار  رسیده است که آمریکا و همه هم پیمانان منطقه ای و بین المللی او جرات جسارت و گستاخی در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارند زیرا ایران  با بهره گیری از ذخیره های استراتژیکی همچون قیام ۱۵ خرداد پاسخ محکمی به هر بدخواه و جسوری در برابر ملت این کشور را خواهد داد.

یوسفعلی زاده   اظهار داشت: مردم نیز با قدر دانی نهضت ۱۵خرداد سال ۴۲ و پاسداری از آن ضمن بیعت مجدد با بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و شهیدان ، تجدید پیمانی با رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در آغاز دهه چهارم رهبری ایشان داشته باشند ،زیرا فسلفه این قیام،  انقلابی را به ما ارزانی داشته است که در شرایط کنونی که در نقاط مختلف دنیا جنگ و حوادث مختلف در حال رخ دادن است ما در کشوری امن زندگی می کنیم .  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.