با تلاش و رصدهای میدانی تیم‌های عملیاتی ناحیه مقاومت سپاه حضرت مسلم مشهد، نقشه تعدادی از عمده‌فروشان برنج و شکر که قصد داشتند محموله ۸۵ تنی را گران‌تر به مردم بفروشند لو رفت و محموله ذکرشده با دستور مقام قضایی توقیف شد.

نقشه گران‌فروشی ۸۵ تن برنج و شکر لو رفت

از زمان ورود نیروهای سپاه مشهد به حوزه شناسایی و برخورد با سرشبکه‌های ایجاد نابسامانی اقتصادی در بازار، شاهد کاهش چشمگیر فعالیت برخی سودجویان بوده‌ایم. در همین راستا و در تاریخ ۳۱ اردیبهشت بود که خبر توقیف ۵۰۰ تن برنج گران توسط نیروهای اطلاعات و عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم مشهد را رسانه‌ای کردیم. در آن خبر آمده بود محموله عظیمی در چندین عملیات پیاپی شناسایی و پس از هماهنگی با جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد توقیف و سپس در بازارهای هدف و حاشیه‌ شهر مشهد توزیع آن آغاز شد. به واسطه این اقدام به‌موقع جلوی پُر شدن غیرقانونی جیب سودجویان گرفته و محموله به دست مصرف‌کننده واقعی رسید.

 کشف ۶۰ تن برنج و ۲۵ تن شکر

از همین رو و در ادامه ردزنی‌های نیروهای اطلاعاتی سپاه حضرت مسلم مشهد، چند روز پیش بازهم گزارشات مردمی به دست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مذکور رسید که اشاره به تحرکات برخی عمده‌فروشان شکر و برنج در شهر مشهد داشت.

باتوجه به همین ماجرا سرهنگ پاسدار کوکبی به همراه تیمی از نیروهای ناحیه مقاومت بسیج برای بررسی موضوع به صورت میدانی وارد عمل شدند. پس از چندین ساعت انجام اقدامات پوششی، در مرحله اول مشخص شد محموله‌ای چند ده تنی برنج پاکستانی در بلوار توس دپو و هر کیسه بالاتر از قیمت در حال عرضه به بازار است. در حالی که این اقدام موجب ایجاد نوسان قیمتی در بازار شده بود، ماجرا بسرعت با قاضی دشتی فدکی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد هماهنگ و حدود ۲۲ تن برنج در محل کشف و توقیف شد.

از سوی دیگر و در پی عملیات همزمان دوم، حدود ۳۸ تن برنج دیگر نیز در یکی دیگر از مناطق شهر مشهد شناسایی و آن محموله گران هم توقیف شد.

در ادامه و در سومین مرحله از اقدامات ضربتی نیروهای اطلاعات و عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم، یک تریلی حامل ۲۵ تن شکر متعلق به یکی از عمده‌فروشان مشهدی که قصد داشت محموله شکر ۳۴۰۰ تومانی را ۶۰۰۰ تومان بفروشد، شناسایی شد. تحقیقات میدانی مشخص کرد عمده فروش شکر به همین دلیل تریلی را برای تخلیه محموله به محل فروش آن در حوالی شهرک شهید رجایی هدایت کرده بود.

کمی بعد محموله ۲۵ تنی شکر هم توقیف و با دستور مقام قضایی محموله به مقر ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم منتقل شد تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود. همچنین در بررسی بارنامه مشخص شد محموله از اهواز بارگیری و به مشهد ارسال شده، اما هیچ آدرس دقیقی از خریدار در بارنامه ذکر نشده بود!

 با دستگیری عمده فروش فرار مالیاتی‌اش هم برملا شد

این اقدامات درحالی صورت می‌گرفت که دستگاه قضایی نگاه ویژه‌ای به ماجرا دارد و برهمین اساس برای افرادی که به واسطه اقدام‌های سودجویانه بخواهند در نظام توزیع مایحتاج عمومی خللی ایجاد کنند در دادسرای انقلاب مشهد پرونده‌ای تشکیل و به جرایم آن‌ها به صورت ویژه و به عنوان اتهام اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی خواهد شد.

در همین زمینه مدتی پیش یکی از عمده‌فروشان شکر و فرزندش در مشهد که اقدام به عرضه شکر خارج از شبکه کرده بودند دستگیر و جرایم آن‌ها در دادسرای انقلاب رسیدگی و پس از آن با قرار قانونی آزاد شدند.

درحالی پرونده پدر و پسر متخلف در دادسرای انقلاب مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت که پرده از فرار مالیاتی متهم نیز برداشته شد.

همچنین تعداد دیگری از عاملان ایجاد تلاطم در بازار به قصد کسب منفعت طلبی مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که برخی به دستگاه قضایی احضار و پرونده آن‌ها نیز در دست رسیدگی قرار دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.