رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی گفت: فقط دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد خراسان رضوی اجازه دارد تا برای جذب زکات مجوز صادر کند.

دبیرخانه شورای زکات استان، تنها نهاد صادرکننده مجوز جذب زکات

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی در برنامه رادیویی فرصت مهربانی زکات را بر دو نوع واجب و مستحب دانست و گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی کمیته امداد مأمور به جمع‌آوری، توزیع و هزینه کرد زکات در امور محرومان و نیازمندان است که هدف از این امر علاوه بر مدیریت هزینه کرد زکات، تبلیغ و فرهنگ‌سازی پرداخت این فریضه الهی، آبادانی و ریشه‌کنی فقر است.

 وی با اشاره به اینکه کمیته امداد رساندن زکات به صاحب اصلی آن را مدیریت می‌کند، تصریح کرد: زکات هر محل در همان محل و با اولویت محرومان هزینه می‌شود و این امر مددجو و غیر مددجو را دربر می‌گیرد گیرد.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به آیات و روایات مبنی بر اینکه بهترین وقت ادای زکات ماه مبارک رمضان است، گفت: پایگاه‌های زکات فطره هم‌زمان با عید فطر در سراسر استان و با اخذ مجوز از دبیرخانه شورای زکات برپا می‌شوند تا وجوه فطره را جمع‌آوری و در همان روز به‌حساب سرپرستان خانوار نیازمند واریز کنند.

حسینی از همکاری مطلوب استانداری خراسان رضوی با دبیرخانه شورای زکات گفت و افزود: مکاتباتی با فرمانداری شهرستان‌ها صورت گرفته است تا وجوه جمع‌آوری‌شده زکات فطره و کفارات پس از جمع‌آوری به‌حساب دبیرخانه شورای زکات واریز شود و سپس با نظارت مستقیم این نهاد بین محرومان هزینه شود.

وی مصرف زکات فطره را فقط مختص محرومان دانست و تصریح کرد: دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد وجوه واریزشده توسط مؤسسات خیریه و بهزیستی به‌حساب خود را مجدد به‌حساب این مراکز برگشت می‌دهد تا علاوه بر نظارت هزینه کرد زکات فطریه، شاهد ساماندهی این امر باشیم.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی با تشکر از خیران و مؤدیان زکات که نسبت به اهتمام به این فریضه الهی با دبیرخانه کمیته امداد همراهی می‌کنند گفت: نیکوکاران علاوه بر مراجعه حضوری به دبیرخانه‌های شورای زکات در دفاتر این نهاد در سطح استان، می‌توانند با استفاده از درگاه‌های پرداختی آسان پرداخت و یا شماره‌گیری #۵*۵*۰۵۱*۸۸۷۷* نسبت به پرداخت زکات فطره خود اقدم کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.