سخنگوی وزارت خارجه ضمن ابراز نگرانی از تشدید منازعه قدرت در سودان و تبدیل این کشور به صحنه منازعه محورهای خارجی، بر لزوم توجه به مطالبات و خواسته های مردم و اهمیت واگذاری سریع امور به غیر نظامیان تاکید کرد.

ایران: قدرت در سودان باید به غیر نظامیان واگذار شود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تشدید منازعه قدرت در سودان و تبدیل شدن این کشور به صحنه منازعه محورهای خارجی را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان کشته شدگان و قربانیان حوادث روزهای اخیر، بر واگذاری امور داخلی این کشور به دست غیرنظامیان و توجه به خواسته های مردم تاکید کرده و افزود: ضروری است تمامی طرف های داخلی درگیر در این بحران از رویکردهای اتهامی و تعمیق نفرت داخلی و بی اعتمادی گروه ها به یکدیگر، پرهیز کرده و با در پیش گرفتن رویه های سیاسی، دموکراتیک و گفت وگو بین گروه ها، برای خروج از بحران تلاش کنند.

سید عباس موسوی ضمن هشدار نسبت به دخالت قدرت های بیگانه که می تواند موجب پیچیده و طولانی تر شدن بحران شود، خواستار هوشیاری مردم سودان در قبال طرف های دارای سابقه در خشونت آفرینی، افراط گرایی و تربیت و ترویج تروریسم شد و تاکید کرد: عمیقا نگران منازعه قدرت در این کشور و تبدیل سودان به صحنه منازعه محورهای خارجی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد: در آستانه عید بزرگ مسلمانان و بر پایه احترام به خواست مردم این کشور، تمامی گروه های داخلی سودان درگیری ها را پایان دهند و در مسیر بازگشت ثبات داخلی و امنیت مردم سودان گام بردارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.