خراسان شمالی- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هزار و ۱۵۰ پایگاه در سطح شهرها و مساجد این استان آماده دریافت وجوهات زکات فطره مردم روزه دار است.

۱۱۵۰ پایگاه آماده جمع اوری زکات و فطریه در خراسان شمالی
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید الهی راد با تأکید بر اینکه صندوق‌های دبیرخانه شورای زکات استان تنها مرجع قانونی جمع‌آوری زکات فطره در استان است، افزود: پایگاه‌های این نهاد در مکان مصلا، حسینیه، مساجد برپا می‌شوند.
وی با اعلام اینکه ۱۲ مورد از این پایگاه‌ها سیار و باقی‌مانده ثابت هستند، تصریح کرد: از مجموع این پایگاه‌ها ۳۰۰پایگاه در بجنورد،۲۱۵پایگاه در شیروان،۲۰۲ پایگاه در اسفراین،۸۷ پایگاه در فاروج،۲۷ پایگاه در گرمه،۷۶پایگاه در جاجرم،۱۵۱پایگاه در مانه و سملقان،۴۶ پایگاه در راز و ۴۳ پایگاه نیز در جرگلان فعال هستند.
وی تأکید کرد: تمام پایگاه‌های دریافت وجوهات فطریه و کفاره مردم در روز عید سعید فطر با نشان مشترک ستاد زکات استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه جلسه ستاد زکات خراسان شمالی مصوب شد کمیته امداد بهزیستی، مساجد و برخی مؤسسات مجاز نسبت به برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره اقدام و نیروی انتظامی نیز بر عدم فعالیت سایر مراکز متفرقه و غیرمجاز نظارت کند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه در سال ۹۷ مردم روزه‌دار استان بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات به‌عنوان زکات فطره و کفاره به کمیته امداد پرداخت کردند، افزود: تمام وجوهات فطریه پرداختی مردم برای رفع نیاز محرومان این استان هزینه شد.
الهی راد با اشاره به روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات از سوی شهروندان، تأکید کرد: با شماره‌گیری #۵*۵*۰۵۸*۸۸۷۷* امکان پرداخت زکات فطره فراهم‌شده است همچنین در پایگاه اینترنتی کمیته امداد به نشانی emdad.ir و دستگاه‌های خودپرداز نیز این امکان برای روزه‌داران عزیز پیش‌بینی‌شده است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.