همدان-امسال هم مانند سالهای قبل بعد از یک ماه روزه داری وعبادت در درگاه خدا مردم همیشه در صحنه همدان صبح امروز در مصلی بزرگ همدان گرد هم جمع شدند تانماز عید سعید فطر را با امامت آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان اقامه کنند.

ماه رمضان شروع تقواست نه پایان آن

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، هر ساله شعور و شعف خاصی دارد اینکه وقتی در بلندی شهر قرا میگیری وباخدای خود راز ونیازمی کنی، از بالا وقتی نگاه میکنی می بینی مردم همه می ایند پیر وجوان خرد وکلان همه وهمه مآیند تا در اول ماه شوال از درگاه معبود خود بخواهند آنچه در دل دارند  وسر به سجده گذارند شکر کنند که یک ماه بندگی  ادامه دارد وتمام نشده و ما همیشه از درگاهت شکر گذاریم وهر کجا اراده کنید به سجده درمی آییم بله نماز با شکوه عید سعید فطر به امامت حبیب‌الله شعبانی‌ اقامه شد .

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: درست است که ماه رمضان به پایان رسید اما این پایان شروعی برای اولیای خدا به منظور حرکت در مسیر حق‌تعالی است. معنویت، تقوا و خویشتنداری در ماه رمضان نشان داد اگر بخواهیم می‌توانیم در مسیر عبودیت قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امیدوارم در یک ماه بندگی خدا، بازگشت به سلامت نفس، توجه به ملکوت و بی‌توجهی به هواهای نفسانی به عنوان روزی هر روز ما ثبت شود.

وی با دعوت همگان به تقوای الهی،  توجه به اقامه نماز را در صدر امور دانست و از جوانان خواست به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه گفت: امام راحل انقلاب اسلامی را با توجه به نهج‌البلاغه و قرآن کریم آغاز کرد و مواضع انقلابی رهبری نیز برآمده از حکمت‌های علی(ع) است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم امروز نیز می‌شود صدای خطبه‌های علی(ع) در مسجد کوفه را شنید گفت: خطبه‌ها و حکمت‌های حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه به یادگار گذاشته شده تا از آنها در مدیریت کشور و زندگی شخصی و اجتماعی خود استفاده کنیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ماه رمضان شروع تقواست نه پایان آن، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز روزی ماست بی‌توجهی و مبارزه با هوای نفسانی است و در این عید باید به سلامت نفسی که با آن متولد شدیم، بازگردیم و توجه به ملکوت خدا را در نظر داشته باشیم.
وی ادامه داد: هنوز صدای حضرت علی علیه‌السلام به گوش می‌رسد که باید این صداها را شنید و انقلاب صدای این خطبه‌هاست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.