خراسان جنوبی-حجت الاسلام معلمی گفت:عید سعید فطر روز دعوت به اتحاد همدلی یکپارچگی همه جهان اسلام است و روز همیاری و کمک به همدیگر به خصوص در مسائل اجتماعی و سیاسی می باشد .

عید سعید فطر نماد بزرگ همدلی و اتحاد مسلمانان جهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"حجت الاسلام و المسلمین سید محمد معلمی" صبح امروز در نماز باشکوه عید سعید فطر که با حضور مردم مومن و انقلابی شهرستان بشرویه در زمین مصلی در جوار امام حسین برگزار شد با اشاره به اینکه عید سعید فطر فرصت ارزشمندی است که باید پاداش خیر اعمال و روزه‌داری خود را از خداوند متعال طلب کنیم خاطرنشان کرد: روز عید فطراز بزرگترین اعیاد شیعیان و مسلمانان جهان محسوب می شود و مومنین روزه دار در ماه مبارک رمضان با برپایی نماز بزرگ عید فطر یک‌ماه روزه‌داری خود و میهمانی خداوند را جشن می گیرند.

 امام جمعه بشرویه افزود :عید سعید فطر روز دعوت به اتحاد همدلی یکپارچگی همه جهان اسلام است و روز همیاری و کمک به همدیگر به خصوص در مسائل اجتماعی و سیاسی می باشد .

وی با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم تا وجهه سیاسی و اجتماعی در روز عید فطر نیز فراموش نشود خاطرنشان کرد :اجتماع عظیم جهان اسلام و آمادگی برای دفاع از اسلام ناب محمدی باید زیر چتر همدلی و همبستگی باشد و نباید در این روز اختلافات و فتنه جویی ها  بروز پیدا کند.

معلمی تصریح کرد: مراقب و مواظب باشیم متاسفانه بعضی‌ها برای مطرح کردن موضوعاتی کوچک  در شهرستان مردم را دچار تفرقه و دودستگی نکنند .

امام جمعه بشرویه با گلایه از برخی اختلاف افکنی ها توسط عده ای  هم خاطرنشان کرد :برخی خیال می کنند منافع آنان در اختلاف افکنی بین مردم است ما باید بسیار مراقبت کنیم که با اتحاد و همدلی واجازه سو استفاده را ندهیم.

 وی افزود:  عده‌ای برای مکان برگزاری نماز عید سعید فطر برخی مطالبی را منتشر می‌کردند که شایسته مردم این شهر نیست و توصیه می‌کنیم به این گونه افراد که مراقب باشند پیش مردم مومنی که اینگونه در اجتماعات بزرگ مذهبی و اجتماعی شرکت می‌کنند سرافکنده نشوند.

 در ادامه خطبه های نماز عید سعید فطر با گرامیداشت سالروز رحلت جانگداز امام راحل و همچنین واقعه ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: روز ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی است که خون پاک هزاران نفر از مردم مسلمان و بیگناه هدیه به این نهضت  اسلامی شده است .

وی با قدردانی از تمام مردم مومن و روزه دار که در این ماه مبارک بهترین و بیشترین مجالس و محافل قرآنی را برگزار کرده‌اند گفت: از وظایف ماست که از این مردم مومن و ولایتمدار تقدیر و تشکر کنیم.

معلمی افزود: انتظار می رود در سال های آتی این محافل و مجالس با گستردگی بیشتری نیز ادامه داشته باشد.

امام جمعه بشرویه با تاکید بر اینکه نماز عید سعید فطر خود نهاد همدلی و همراهی است از تمامی گروه‌های اجتماعی و مذهبی خواست تا اتحاد و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.