اهواز- امام جمعه اهواز با بیان این‌که مسئله سیل همچنان اولویت اول استان خوزستان است، خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته بخش قابل توجهی از مردم درگیر سیل شدند. مناطق سیل‌زده زمین زراعی، باغات و منزل آنها دچار آسیب شده و در همین راستا تمام توان خود را باید بسیج کرد که آرامش را بازگردانیم.

رهبرمعظم انقلاب در گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای به افراد غیربرخوردار دارند

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه نماز عید سعید فطر اهواز که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد افزود: خداوند متعال به همه توفیق کرامت عنایت کند که خود را برای سال آینده آماده کنیم.

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین دستورالعمل عید سعید فطر توجه به امام است، ادامه داد: به همین دلیل از جمله اعمال این روز دعای ندبه و زیارت سید الشهدا(ع) معرفی شده است و انسان بر توجه به امام باید به طور ویژه حساب باز کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که همه در کنار یکدیگر خسارت وارده به سیل‌زدگان را باید جبران کرد، اظهار داشت: جبران خسارت و توجه به سیل‌زدگان را در دستور کار خود قرار داده‌ام.

وی با اشاره به توجه ویژه به مناطق محروم استان خوزستان، عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای به افراد غیربرخوردار دارند. عدالت مقدس نظام اجتماعی اقتضا می‌کند که توجه ویژه به محرومان داشته باشیم.

موسوی‌فرد به بازدید از مناطق محروم و حاشیه به ویژه شهر اهواز اشاره و تأکید کرد: در این بازدیدها شاهد کم‌آبی و قطعی آب بودیم. برخی از روستاها یک ماه از نعمت آب محروم بودند که از مطالبات به حق مردم آب و فاضلاب است.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که مسئولان محلی و استانی نیز تمامی تلاش خود را برای آب و فاضلاب انجام داده‌اند، افزود: در این زمینه نیازمند عزم ملی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که برای رسیدن به مقام قرب الهی تنها یک مسیر و معبر باز است، ادامه داد: اهل بیت عصمت و طهارت تنها این مسیر هستند و انسان باید خود را در این مسیر قرار دهد.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت همراهی با امام، افزود: این همراه تنها با پاکیزه شدن انسان از درون ممکن است و برای رسیدن به قرب الهی راهی نیست مگراینکه در این مسیر قرار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: در سیر و سلوک انسان، شیطان تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد و طوفان‌هایی ایجاد می‌کند که اگر انسان خود را در کشتی نجات اهل بیت(ع) قرار ندهد، بزرگ‌ترین افراد محال است که به مقام قرب الهی راه پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.